pühapäev, 15. mai 2016

Päev mida polnud vaja, 14. mai 2016

Algas kõik hästi. Esiteks sai pikalt magatud, törts enne üheksat tegime alles silmad lahti. Teiseks vaatas aknast vastu kena kalapüügiilm - lubatud vihma polnud kusagil, mõnus sompus ja soe õhk. Öösel midagi ikka oli tulnud, tervelt 15 svammitäit vett pidin paadist välja kühveldama. Saime hommikused toimetused üsna ruttu tehtud ja juba kümnest startisime.

Kümne haru pidi mere poole. Täisvunk sees - 29 km tunnis - olime just paadilaskmise kohast mööda saanud kui mootor jättis järsku takti vahele ja viskas suitsu välja. Hoog maha, käik välja, mootor kustus. Samal ajal õli laik paadisabas kasvas kiirelt. Kuskilt midagi vette tilkus. Tõmbasime paadi kaldasse ja tõstsime mootori maha. Tõnu midagi seal üritas nokitseda, kuid küünekääride ja küüneviilidega ei pidavat seda viga parandama.

Olime kümne märgist kaks kilti allavoolu ja kratsisime kukalt. Seejärel aerud pihku ja vastupoolu minema. See paat pole mitte aerutamiseks mõeldud, parimal juhul 2.5 kilti tunnis suutsime vajutada. Sinka vonka minek veel pealekauba.

Tund ja kümme minutit hiljem maabusime kümne märgi rannikul. Tüdinult ja väsinult. Edasi kand ja varvas kodu poole, kus Tamuri lahkel loal tema paadile hääled sisse lõime ja enda künale järgi vurasime. Kogu see jant sai tehtud kella poole kaheks.

Tuju oli küll täiesti nullis, kuid pool päeva oli veel püügiaega järel ja nii läksime ikkagi merele ära. Tamuri paat lendas päris kenasti tehes pea neli kilti tunnis kiiremini kui meie oma. Rooli taga ka mugavam istuda... Merel ootas meid ees korralik rahvaste spartakiaad - 10 paati trollimas. Ei tea kas mingid võistlused olid? Seadsime ennast nende keskele ankrusse, oma eelmiste päevade jigipaikadesse. Tõnu võttis esimese kolme viskega kolm haugi. Kala eilsega võrreldes kole väike, pooleteist kilo ja kahe kilo kanti. Mul kulus pea pool tundi, et enda skoor avada.

Haug pani peagi karbi kinni. Trollijatel midagi ikka aegajalt tilkus (punnkohasid ka sekka), kuid meil täielik vaikus maad võttis. Ootasime kannatlikult õhtuni ära, tegime paar trollilõiku ja proovisime uuesti vanu paiku läbi. Väga kaootiline ja kapriisne võtt. Enamus võtte lahtirebimisega päädis. Kuue paiku sai sellest kõigest siiber ja sõitsime minema, et õhtul veel latikat tonkatada. Ega seegi kala eriti koostööaltis olnud.

Päeva kokkuvõtvalt Tõnul 6 haugi, suurim vast kahe poolene. Mul kaks haugi (3 kilo suurim), üks koha ja üks 1.8 kilone latikas tonkaga. Õiget püügituju muidugi ei tekkinud ka.

Mootorit linnas uurime, hetkel sellega siin vaeva pole mõtet näha. Vedeleb teine kurvalt paadipõhjas ja ootab autosse tõstmist. Homme juba kodutee ootab.

PS! Siinkandis elava (väidetava) merikotka nägime lõpuks ära.