neljapäev, 21. september 2017

Lääne Soomes, 21. september 2017

Pikk paus kalapüüki sai lõpuks läbi. Vahel lihtsalt läheb nii...

Täna maandusime Lääne Soomes mökkisse neljakesi - Tarmo, Kõuts, Simm ja mina. Teised kõik siin korduvalt käinud, Simm esimest korda. Kella nelja paiku jõudsime kohale ja kohe sai ka veele tormatud.

Ilm mõnusalt hilis-suvine, päikest piisavalt, sooja parajalt, tuult mõõdukalt. Ida kaarest. Paadid valmis seatud panime minema. Esimene peatus kümne märgi all, teine sirge teises otsas. Paar ahvena togimist ei andnud mingit lootust ja nii panime järgmisena merele minema. Punase maja alla. Alustasime rohelise poi tsoonist.

Skoori avas esimeses ankru paigas Simm - koleda erksa rohelise otsa kobistas üks alamõõduline. Nibin nabin alla mõõdu, selline 44,95 senti. Rändas tagasi vette. Viis minutit hiljem ka minul võtt ja esimene kala kastis. Himustas teine must-valget kp paitsi lanti.

Ankur edasi veel üks koha, napilt alla mõõdu. Seejärel kaks ilusat võttu - keegi tagant ründas, nööri lõdvaks lõi... haakimisele aga otsa ei jäänud. Ja siis vaikus. Päris pikalt. Peaks ju parim võtu aeg olema, aga jões täiesti vaikus. Kolm soomlaste paati traalis edasi tagasi, neil vobleritega mõni üksik punn ja ka midagi paremat ei paistnud. Tegime siis vahelduseks ühe trolli pooltunnikese.

Kõuts ja Tarmo lahkusid umbes samal ajal üles voolu.

Trolli tiir ühel pool, võtsime siis uuesti algsesse tsooni ankrusse. Mingi hetk mul kolm koha pea järjest, mis kasti rändasid. Siis paar punni... Jaanus muutus aina vaiksemaks, kuni lõpuks landi vahetuse käigus suure viidikani jõudis - ja hoppa kaks kala kasti meelitas. Kuna päike oli juba loojunud, siis kihutasime peale järgmist ankrupaika paadiga mõni kilomeeter ülesvoolu, et kolle trollida. Null võttu, kummalgi... ja sellega oligi päev oligi läbi.

Kokku siis mul 7 koha, 4 kasti, Simmil 4 koha, kaks kasti. Simmi kohad olid muidugi korralikumad - nood meelitasid õhtul konjaki pudeli lauale. Ikkagi esimesed mõõdukohad. Teisel paatkonnal kaks koha, kummalgi püüdjatest üks. Mõlemad kalad trollides.

Homme siis esimene täispikk päev ootamas.