teisipäev, 21. mai 2013

Soomes, 17.mai, reede

Hommikul kell pool neli oli esimene äratus – kaks amatööri (Tõnu ja Kõuts) tahtsid üle jõe mökki juurde saada. No oli ikka tahtmine sellisel kellaajal. Tõin nad siis ära ja kuigi kiskus juba valgeks ei olnud tahtmist püüdma minna. Magama tagasi.

Kell seitse ajasime kõik kolmekesi jalad alla. Hommikused asjad aetud, vedasin Kõutsi tema paadi juurde ja põrutasime Tõnuga jõele. Merele. Ees ootas meid kaheksa paati. Paras rahvaste spartakiaad.

Ilm ilus ja soe, peagi sai päevitada. Alustasime püüki punase poi juures ja katsusime jupphaaval läbi kahe poi vahelise ala. Vahel vedasime voblereid järgi, aga tulemused olid nadid – mõned haugitatid ja ahvena togimised. Korraks tekitas elevust koha, kes Tõnni voblerit himustas, aga kuna Tõnu ridval oli ülemine osa peale kala haakimist lahti tulnud ja pikki nööri kalale vastu sõitnud, siis suures meeltesegaduses ei mallanud Tõnu kahva ära oodata ja haaras kala käega, mis lõppes sellega, et kala pääses vabaks.

Ei läinud paremini ka teistel püüdjatel, aeg ajalt keegi sai mõne haugi ja üks paat vast isegi „kolmese“ konna, aga kogu päeva peale sai nähtud vaid mõnda kahvamist...

Pealelõunal keeras tuule üles ja pagesime uusi kohti vaatama. Punase maja alt proovisime – üks ahvena toks ja rohkem miskit; seejärel kammisime ühe madaliku läbi – ei midagi. Tuul ei kippunud raugema ja ostustasime minna trollima ülesvoolu. Tulemused olematud.

Kella seitsme paiku andsime alla ja kihutasime saare taha latikat kiusama. See ei petnud vähemalt ootusi – kolm kena põrsast kobisid külmakasti.

Kokkuvõtvalt väga lahja päev – kala lihtsalt ei närinud. Kokku vaid viis haugipunni, paar ahvenat, kaks latikat ja tonkapüügil nurud, särjed, ahvenad. Aga vähemalt oli suht ok ilm.

Õhtul tõin rongijaamast Tarmo ära – homme meid siis neli meest kala otsimas.