teisipäev, 21. mai 2013

Soomes, 18. mai, laupäev

Puhkepäev. Kõuts ajas meid nõudlikul häälel üles varahommikul... Kohvitasime, valasime bensiini ...minekule. Kõuts ja Tõnu ühe, meie Tarmoga teise paadiga.

Esimene kontrollpeatus väikse haru suudmes. Vaikus. Edasi põrutasime mere poole. Teine kontrollpeatus „põõsa“ all. Vaikus. Edasi punase poi juurde. Kõutsi paat ootas juba ees... Üllataval kombel ei olnud nädalavahetuse kohalikud viitsinud kalastada – võõraid paate olid vaid mõned.

Jigi otsa ja loopima. Esimesed visked andsid lootust - paar ahvena togimist ja ka üks konkreetne tonks, mille teostaja küll otsa ei jäänud. Olime vast kümme minutit loopinud, kui Tarmo tõmbas välja 4.2 kg haugi. Tulemus andis hoogu juurde ja kammisime erinevad kohad läbi. Aegajalt saime mõne punni, aga ei midagi ilusat. Ka trollimine ei olnud edukam.

Mingi hetk tuli jõepoolt Kõuts paarutades otse meie juurde. Sikutas mingi väikese haugipoja välja ja lehvitas seda oma paadis, kilkatess nii ei et meri kajas. Pidavat seitsmene haug olema... kaalusime õhtul kala igaks juhuks 4.4 peale:-)

Tegelikult oli see tulemus ikka paras ime, sest enamasti püüdis Kõuts just sellises asendis:-)

Pealelõunal võtsime trollimise suuna ülesvoolu. Jõudes esimese käänaku taha toimus võtt – neljakümne sendine kohaklutt leidis tee paati ja sealt tagasi vette. Ikkagi esimene koha sel aastal!
Edasi trollisime pikalt – kuni põõsani välja ja tagasi. Rohkem võtte aga ei tulnud:-)

Sättisime paadi tagasi merele ja pommitasime vanu piirkondi. Lõpuks õnnestus haugipunnide kõrvalt korrata Tarmo hommikust tulemust ja võlusin välja sama suur haugi (4.2kg)  ja veel ühe kohapunni.

Ja siis helistas Kõuts – tal paadil aku tühi. Panime pillid kokku ning pukseerimise merehädalise mökki. Tund ja kakskümmend minutit kulus täisgaasil sõites.

Päeva lõpetama sättisime ennast juba teada tuntud latika kohta. Tulemuseks Tarmol 2.3 kg latikas, ilus suur kala. Terve kahv oli teda täis. Kusjuures Tarmo püüdis esimest korda tonkaga ja selline kala otsas. Uskumatu. Tegi ikka kadedaks küll, sest mu enda rekord vaid 2.2kg... Ise piirdusin sedapuhku alla kilose isendiga.

Kokkuvõtvalt – ilus päev, mõned kenad kalad. Ja nagu ikka Kõuts ja Tõnn piirdusid „konnadega“:-)