kolmapäev, 15. mai 2013

Lääne Soomes, 15. mai 2013

Eile sai kella viieks kohale jõutud ja algne plaan nägi ette õhtust püüki. Kahjuks hakkas sadama ja vettima minna ei tahtnud. Saun ja õlu ning soome-läti hoki asendasid ritva.

Hommikul kell seitse oli uni läinud. Väljas vaikne suht tuuletu ilm. Sättisin asjad valmis ja poole üheks läksin veele.

Esimene peatus - suure jõe rist. Kümme viset ja mitte üks võtt. Surusin gaasi põhja ja põrutasin merele. Tuul oli risti jõega ning meresuudmes oli vaid üsna nõrk laine. Sättisin ennast punase poi vastu ja hakkasin pilduma. Vahetasin värve ja proovisin pea igast suunast. Mitte midagi. Vaikus. Nagu eelmine kord.

Peas hakkas juba vaikselt vasardama mõte, et sai jälle valesti tuldud, kuid peale ankurdamist andis haug endast ka lõpuks märku. Esmaslt kerge võtt ja sõit paadini ning enne pinda tulekut lasi jalga. Seejärel nämmutas keegi saba ära. Ja lõpuks tuli paari kilone otsa ja sai tagasi saadetud. Kõik toimus mootoriõli peale ja viie minuti jooksul. Seejärel tekkis jälle vaikus.

Egas midagi, kui kala ikkagi on, siis tuleb teda otsida. Loopisin kolm viskepikkust ühel pool laevateed ja teist sama palju teisel pool laevateed läbi. Ei miskit. Otsustasin vahetada taktikat. Trollima.

Vaevalt sada meetrit sõidetud kui jesse otsa ronis ahven. Pole paha algus. Sõitsin edasi. Järgmise poi juurde jõudes keerasin otsa ümber ja pöördel keeras otsa 2.6 kg haug. Selle võtsin ära, ahvenale seltsiks kalakasti.

Tund aega sai veel trollitud, kuid rohkem ei ühtegi võttu. Sättisin ennast uuesti jigitama. Seekord otsustasin laevatee kõrval olevaid madalamaid alasid pommitada. Sügavust seal vaid ligi meeter, aga palju uppunud puid, rohtu ja muid peidupaiku. Mõte polnud paha, vaevalt viie minuti pärast käis ridvast korralik löök läbi ja kala pani siduri karjudes ajama, otse puu taha. Ja jäi sinna kinni. Sikutasin ja sakutasin, aga kätte teda ei saanud. Lõpuks tõmbasin konksu sirgeks. Maitse oli suus. Jätkasin sama rida.

Mõne aja pärast lõi keegi uuesti korralikult, aga ei jäänud otsa. Pommitasin sama liini veel paar korda ja siis lõi ära. 5.5 kg. Silikooniks valge kõht ja sinine-lilla toon seljapealt.

Mõni vise hiljem samalt liinilt järgmine korralik laks, oli mõnda aega otsas (ei olnud paha kala) ja siis pääses lahti. Paar võttu veel, üks kahekilone haug vette tagasi, üks 1.5kg latikas (seljauime tagant kinni) ... ja siis jäi jälle vaikseks. Otsustasin, et sedapuhku merest aitab.

Panin suuna ülesvoolu ja trollima. Kollase punase mummulise jessega. Alustasin punase maja juurest ja lõpetasin  kildi jagu enne põõsaid. Vahetult enne lõpetamist sai tagasi visatud kilone haug, aga see oli ka kogu selle maa peale ainuke võtt.

Kell lähenes vaikselt viiele ja landiga püügist oli kopp ees, võtsin suuna saare taha "kiisku" toitma. Paar tundi tonkatamist ja kiisa, nuru, särje sadu. Üks korralik ahven läks kasti, aga latikas polnud kodus. Kell 8 sai püük lõpetatud ja õhtale tuldud.

Ilm: vesi 10.5 kraadi, tuul lõunast, hommikul pilves, lõunast päike. Õhtu mega ilus.

Homme proovib pealelõunal merd.

1 kommentaar:

1. Hallooo.. Kuidas siis täna(neljapäeaval) läks?