reede, 8. oktoober 2021

Päev nr.2, 08. oktoober 2021

Päeva plaan oli mere ääres ära käia ja sealt koha üles leida. Teised paadid teadsid juba kogemuse pealt, et sinna pole neil asja ja kulgesid teisele poole linna. Kella üheksa paiku startisime, suunaga põõsa auku.

Eile oli olnud vastikult tuuline ilm ja ega tänaseks ka suurt paremat ei lubanud. Pilves ja soe, aga tuul puhus kapuutsi kiirelt pähe. Nii vesi kui õhk sisuliselt võrdse soojusega, 12 kraadi. Sellise aja kohta ikka häbemataselt soe.

Põõsa augus tegime esimesed jigiankrud. Null. Seejärel sügavaim auk, sealt Andresele üks haug, mul ikka null. Samas üks soome paat ühe konna välja tirgutas ja sellega tõestasid, et midagi seal sügavas ikkagi on. Pikalt me aga jännata ei viitsinud ja peagi kulgesime mere poole edasi. Landid paadil slepis.

Trollimine pakkus esimesed kohad (kollase jessega), kuid jigitamine neis paikades ei miskit. Kala suurus oli ka selline 43-44 cm, mis meie paadi jaoks oli liiga väike. Juba hommikul leppisime kaks reeglit kokku. Esiteks, et alla kilost kala ei võta ja üle kilost ka mitte :-). Teiseks, et alla meetrist ei võta ja üle meetrist ka mitte. See teine siis haugide kohta kehtis. Kuna reeglid ei andnud tõlgendamiseks ruumi, siis lendasid kohad vette tagasi.

Paar tundi hiljem olime põõsa augus tagasi, Vahepealse ajaga polnud miskit muutunud, vee all valitses samasugune vaikus nagu enne ja nii suundusime ülesvoolu. Alustuseks Bonderi käär ja seejärel ilusa maja sirge. Siis juba diivani augu sirge. Trollides muidugi. Tulemused olid enam kui nutused. Kui enne tuli punne, siis nüüd ei tulnud neidki.

Diivani augu ülemises otsas trollisime aga ilusatele "kaartele" kajaloodil otsa ja seal tegime järgmise jigitunni. Või isegi rohkem. Kala oli kuid sort siiski väike. Palju tühivõtte ja ärakukkumisi. Ühe korralikuma sain ka korraks otsa, aga see rõõm jäi üürikeseks.

Käisime püügidistantsi üsna mitu korda läbi ja nihkusime vaikselt parve liikudes ülesvoolu. Tundus, et kala kulges edasi ja mingi aeg hiljem kaotasime jälje. Kuna jigi enam ei toitnud, siis trollisime linna poole edasi.

Järgmine tunnike möödus ilma ühegi võtuta. Mõlemad sirged, mis läbisime ei pakkunud ühtegi elumärki. Tugev vool ja sodi ei teinud sedagi püüki just mugavaks.

Poole viieks olime siis lõpuks jalakäijate silla juurde välja jõudnud. Esimene ankrupeatus sügava augu järel oleval madala serval. Seejärel üks viskepikkus allapoole. Ja siis ankrupaik liivariba juures. Kell oli saanud viis, kui esimene vise piki ranti teele läks. Sedapuhku ei antud landile põhja vajumise võimalust, löödi langemise peal ära.

Tänu voolule tundus kala kenake, aga tulemuseks oli ikka seesama 44 cm. Järgmine vise samasse kohta ja peale paari rullipööret järgmine võtt. Seekord tundus kala natukene kopsakam ja selle tõestamiseks otsustas ta kulgeda põhja mööda paadini välja. Pooleteise kilone kala maandus kahva - hommikused reeglid olid kehva võtu mõjul tühistatud :-) Oli teine kellegi käest korralikult räsida saanud. Ülemine uim oli puru ja kõhu all võitlusest saadud haavad.

Kolmas vise samasse kohta ja koheselt järgmine otsa lendas. Seekord siis 1.7 kilone. Seejärel Andres oma koha üles leidis ja sai päris korralikult temaga maadelda. 2.3 kilo kaaluks. Ning minu neljanda viskega tuli veel üks kilone vetest välja. Seejärel aga...

Kogu pidu kestis 10-15 minutit ja katkes sama ootamatult kui oli alanud. Paar punni saime veel, aga suuremaid kas ei saanud enam võtma või olid nad edasi kulgenud. Proovisime paar ankrut nii üles kui ka allavoolu, aga ei miskit. Minu kalad tulid kõik lillaka pääsusaba KP Baitsiga. Andrese oma sinakas silikoon.

Päeva lõpetuseks kooserdasime veel silla kandis ja tulime seejärel maha ära. Poleks neid viitteist minutit olnud, oleks ilmselt üks igavamaid päevi olnud.

Mehis ja Anti ei võtnud täna midagi ära, ühe ülekilose olid saanud punnide sekka. Kalev oli täna soone üles leidnud. Kaks kala üle kahe kilo ja kaks kilo kopikatega ka veel sekka. Lisaks punnidele muidugi.

Päev otsas mässasime loodiga, kuid 3D versiooni korralikult tööle ei saanudki. Pilt on ees, mingeid siniseid täppe näitab, kuid kala sealt küll välja lugeda ei osanud. Samuti ei suutnud selle pildi pealt jigilanti välja lugeda. 2D versioonis luges aga küll. Nii et ilmselt on seadistusest miskit sassis.