Esiletõstetud postitus

laupäev, 10. veebruar 2024

Pärnus, 10. veebruar 2024

Külmad ilmad mõjuvad viimasel ajal selliselt, et istud hommikul kohvi juues laua taga ja kohe mitte ei viitsi liikuma hakata. Tänagi alles kusagil veerand kaheteistkümne paiku jõe peale jõudsin. Selleks ajaks oli hommikune -15 kraadi talutava -8 peale roninud.

Terveks päevaks lubas päikeselist, tugeva kirde tuulega ja külma ilma. Olin hommikul veel pikalt kaalunud, et kas Kasari või Pärnu... Kasaril oleks saanud metsatuka taga tuulevaikust nautida.. Igal juhul oli arktilisi olusid koheselt tajuda, kui jää peale astusin.

Esimeseks püügirajooniks valisin madala serva ja pidu algas enne, kui ma ennast mõttes püügilainelegi olin häälestanud. Kuldne kirp koos vastsetega haarati juba esimese tõste pealt ning vimb ronis peale väsitamist jää peale. No mida algus!

Jätk polnud ka paha. Lood näitas ahvenaid ja neid hakkas ka ridamisi tulema. 100-300 grammi vahele. Kümme tükki käis lõpuks jää peal ära. Sajased saatsin samast august tagasi ja igakord kui seda tegin tekkis väike vahe võtule sisse. Laiskusest aga ei viitsinud teist auku kõrvale puurida ja leppisin sellega, Ega mul neid ahvenaid ka nii väga vaja pole.

Kella kaheteistkümneks rändas parv edasi ja alla tekkis vaikus. Paar korda kedagi siialaadset  lood nagu näitas, aga millelegi nood ei reageerinud. Umbes samal ajal tuli seltsi püüdma Taat. Proovisin pikalt veel samas kandis, kui lõpuks tüdinesin ja mujale otsima läksin. Taat jäi minust sinna kanti püüdma, liikudes paar auku allavoolu ja võlus sealt siia välja. 890 gr, 48 cm. Kuldse kirbu otsa oli nõksatanud põhjast nii 15 cm kõrgusel tehtud pausi ajal. Ma olin oma eksirännakutel selleks ajaks juba põõsaauku jõudnud. Tulin sealt siis ka tagasi.

Aga tulu sellest polnud. Põhimõtteliselt oli mul kella 12 ja pool viie vahel täielik vaikus. Paar puudutust kahest erinevast rajoonist sain, aga ära võtma neid kalu kuidagi ei saanud. Vimmaparved olid nii teise kalda kõrkja kohal olevas tsoonis, kui ka teise kalda sügavas augus. Mujal oli lood pigem kalatu pildiga.

Kelle kolme paiku pakkis Taat asjad kokku; lisaks siiale oli üks ahven samast august tulnud. Ma kannatasin veel poolteist tundi ja tulin siis ka tulema. Natukene tigedaks ajas see antivõtt - vahivad seal all kirpu ja ära ei võta, no mis värk on! Igal juhul mängisid kalad mu täna üle :-(

Lahja päeva kokkuvõtteks oli siis 10 ahvenat ja 1 vimb. Nutune tulemus. Aga vähemalt teised said. Väidetavalt saadi ülevalt poolt täna 2.5 kilone siig!

PS! Need veebruari külmade loojangud on ikka hämmastavalt ilusad. Ei suuda kuidagi hoiduda ühtede ja samade kaadrite tegemisest erinevatel aastatel :-)



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar