esmaspäev, 14. mai 2018

Teised koju - meie jäime, 13. mai 2018

Õhtune eurovisioon venis ja venis, nii juhtuski et hommikul magasime kauem. Veele läksime alles kella kümneks. Ilm nagu ikka...Pole enne sellist kevadet siin olnud, kus nädal aega pakub suvitamise ilma. Uskumatu.

Otse mere äärde. Üllatusena püügiplats täiesti puhas. Kus siis soomlased on? Eilne hokivõit Kanda üle venis pikale? Võtsime mõlema paadiga kahe poi vahele püügikoha sisse ja kukkusime uhama. Meie tagumise, teine paat esimese poi juures.

Pool tundi hiljem pidime tunnistama, et meie lemmikoht ei tööta kohe üldse. Ainukeseks elumärgiks oli mustal silikoonil saba kadumine, ilma et ma midagi oleks märganud. Võib-olla oligi ära kulunud juba.

Sama lugu teises paadis, ka neil täiega vaikus. Ja nii läks siiberdamiseks. Varsti ka juba trollimiseks. Ei aidanud seegi. Lõpuks miski poole kaheteistkümne paiku tegi kala viieks minutiks karbi pisut avali. Sain esimese poi juures 3 võttu järjest. Korra ka keegi otsas vonkles. Seejärel rohu äärest veel üks kala otsa kargas, pääses seegi minema. Ja lõpetuseks kaks rabamist üsna paadi lähedalt, kuid kumbki otsa ei jäänud. Mismoodi nad niimoodi võtavad, et üldse otsa ei jää?

Tõnul samal ajal üks võtt ja teises paatkonnas üks haugipunn. No ikka päris punn. Peale seda pani kala uuesti suu kinni ... Poole ühe paiku oli meil sellest antivõtust kopp ees ja tulime tulema. Vastus hommikusele küsimusele kohalike püüdmise kohta - küllap neil oli teada info, et pühapäeval kala ei võta.

Võtsime suuna saare taha, latikale. Ega toogi keset päeva liikunud. Mingi nilbaka sain, aga see oli ka kõik. Tõnu sinininadega maadles, üks peaaegu ahven ka sekka.

Poole kolmest tulime maha ära. Saatsime turistid kodupoole minema ja läksime ise poodi. Motonetti. Kohale jõudes avastasime halva üllatusena, et pood kinni. Mis sest, et ukse peal silt, et pood on pühapäeval lahti. Vandusime ja suundusime Hongkongi. Seal aga valik nii nadi, et KP paitsi mustast versioonist ainult väiksem mudel saada oli.

Lisaks tegi Prisma linnavisiidile omakorda ka kena kingituse - tahtsime leiba osta, aga neil silt, et miski ei tööta ja värsket leiba pole. Tore. Võtsime siis mingid kõvaks läinud pakid ja tulime tulema. Peab vist homme jälle shoppama minema.

Õhtul kuue paiku läksime uuesti veele. Vahepeal oli päris kõva tuul olnud ja jõel paras laine peal. Õnneks näitas olukord rahunemise märke ja nii surusime ennast läbi laine mereni välja. Lima vajas ju püüdmist. Kloppis päris korralikult, aga paat pidas vastu. Ja mina ka:-)

Punase maja all esimene peatus. Seejärel punase poi juures. Seal kena jänes juba laines ratsutas. Kuidagi saime ankrusse ja laine täpselt selline piiripealne, et nibin-nabin paadi tagant vett sisse ei peksnud.

Panin alustuseks otsa ostetud KP paitsi musta väiksema versiooni ja sain kohe korraliku võtu ... ning ära pudisemise. Järgmine vise ja tint risti otsas. Tõnn juba kahetses, et neid väiksemaid ei ostnud:-) Jätku selles ankrupaigas ei tulnud, aga järgmises saime juba pisut actioni moodi suhtumist. Esmalt Tõnul laks paadi alt, aga otsa ei jäänud. Trügisin oma landiga samale rajale ja sain samuti laksu kätte. Haug mõneks sekundiks otsas kõikus ja siis teadagi mis...

Panin siis uuesti samale liinile ja täpselt samast kohast uus laks ja kala otsas. Seekord nii, et enam ära ei pudisenud. Pisut siduri suitsu ja kena sõitu. 3.2 kilone.

Järgnes Tõnu landipäästmise protsess ja peale seda kohe 2+ kilone otsa. Seejärel aga uus vaikus. Tõmbasime ankrupikkuse edasi ja hoppa esimese viskega plaks paadi lähedalt. Teise viskega teine. Paar viset vaikust ja peale landivahetust kolmas plaks samast kohast.  Krt. pooleteisene konn.

Kuna tuul rauges ja laine kahanes, kulgesime viskepikkuste kaupa allapoole. Pea igast ankrupaigast võtt. Tüüpiliselt esimese kahe viske jooksul. Peale seda aga uusi võtmisi ei kippunud tulema. Alumise punase poi juurest tuli lõpuks päeva suurim 4.4 kilone. Esmalt haaras lanti, ei jäänud otsa ja peale paari pööret vändaga rabas uuesti. Seekord juba täie vihaga. Lant täiega kurgus, nii et kätte ei saanudki. Fileerimislaual opereerib välja.

Samast ankrust ka päeva mõnusaim sõit, kui kilo pluss haug kogemata sabapidi otsa kargas. Kus aga lasi lauluga minema ...

Päeva lõpetasime trollimisega. See ei toitnud kohe üldse mitte.

Kui hommikul olin kuuest võtust null ära realiseerunud, siis õhtul õnnestus 15st kuus välja võluda. Lisaks üks ahven. Tõnul kaks haugi paati. Kuna fileerijad lahkusid, siis enamuse viskasime tagasi. Tõnu endale kaks tükki fileerimiseks jättis ja ma ühe. Üritasin ilma y luudeta fileed teha. 3.2 kilosest kalast sain katse tulemusena 875 grammi liha. Isegi natuke rohkem kui ma arvasin - lõikasin filee keskmise osa sisuliselt välja...

Mul kõik võtud kas suure musta KP paitsi või selle väiksema versiooniga. Tõnul rohelise relaxiga.