laupäev, 9. oktoober 2021

Soomes, kolmas päev, 09. oktoober 2021

Vigadest teatavasti õpitakse, eriti enda omadest. Me õppisime ka - merele mineku mõte ei käinud plaanide tegemise juures kordagi läbi. Ikka pigem üles poole, linna alla ja ülespoole linna. Selline sai plaan juba eile õhtul valmis mõeldud.

Hommikune äratus oli kell seitse. Start peale kaheksat. Väljas sompus ja soe ilm. Tuul üsna olematu, päeva peale natukene rohkem puhus, aga ei midagi võrreldavat eelmiste päevadega. Suundusime joonelt linna alla, Mehise/Anti tandem kose alla. Kalev täna enam peale ei läinud ja võttis kodutee ette.

Eilne 15 minutit oli meil veel silme ees, kui esimesi ankrupaiku tegime. Mida ankur edasi, seda selgemaks sai, et päevad pole (vähemalt esialgu) vennad. Üks haug eksis korraks ära, kuid koha togimisi polnud. Kannatasime seda tsooni tunnikese ja seejärel trollisime ülesvoolu minema.

Tänu voolu nõrkusele leidsid kohad peagi voblerid üles. Sort muidugi selline nagu ikka. 42-43 cm. Tagasi nad vette kõik rändasid. Meile need ei sobi.

Puidutööstuse all näitas lood juba huvitavamaid kaari ja peagi ennast ühe angaari alla ankrusse panime. All tundus olevat latika parv, kuid servades üksikud kaared. Kohad?

Esimese viskega korraks keegi päris ilus kala taga oli. Liigitasin ta peas latikaks, sest võtt oli selline "nõksakas". Järgnes latikate togimine ja peagi Andres esimese koha välja meelitas. Samast ankrust veel mõni aeg hiljem ka teise.

Mul aga... Ühel hetkel järgmine väike "nõksatus". Haakimisel korraga korralik kala taga. Ei mingit tõmblemist ega sööstmist. Õõtsutas ritva rahulikus tempos ja lasi ennast vaikselt paadi poole tirida. Alles paadist 5-6 meetri kaugusel hakkas korralikumalt tööd tegema, kerkis pinda ja keeras korraliku saba laksakaga põhja tagasi. Haug. Aga milline. Julgelt üle meetrine kala.

Kahjuks oli Andrese lant välja kerides minu liini taha jäänud ja kogu selle aja edasi tagasi nööri saaginud. Kui kala teist korda pinnas käis ja seejärel 10 meetrise sööstu tegi, kasutasime juhust ja vabanesime asjatust tilu-lilust pealiini küljes.

Sööst sai kenasti taltsutatud, haug uuesti 4-5 meetri peale lohistatud, kui tuli järgmine minek ja korraga... plaks käis ridvatipu juures. Nöör oli ilmselt ikkagi konksust või landilõksust viga saanud ja seda sööstu ta enam taluda ei suutnud. Haug pääses koos landi ja viie meetri nööriga vetesügavustesse tagasi.

Adrenaliinilaks oli korralik, kuid kahju väga polnudki. Andres väitis, et kala oli julgelt üle kümne kilo, ise ma nii kindel ei ole. Vees ikka asjad suuremad tunduvad, kui tegelikkuses. Kena kala oli küll, pea paarkümmend senti paks, saba oli ikka korralik hari, kui vett laiali pühkis. Ise liigitaksin haugi pigem 8-9 kilo kanti, sest 10 oleks ju uues tippmark olnud ja siis oleks kahjutunne juba suurem:-)

Mis me küll selle haugiga peale oleks hakanud, kui ta paati oleksime saanud? Igal-pool lima täis, kasti poleks teda ka toppinud. Nii et head teed talle! Võitluse sain ja see oli kõige tähtsam.

Kammisime seda tsooni päris pikalt, kuid edutult. Mõningad togimised, mõned punnid. Üks haug läks landiga.Võtt, vaid hetkeks raskus taga ja ... tagasi saadeti tühipaljas nöör. Kasti polnud kedagi panna. Välja arvatud üks haug, mille Andres enda äiale ära noppis. Hmm... järeldused peab igaüks ise tegema:-)

Järgnes väike lõik trolli, mille raames ühe kilo + kala kasti panin ja siis hooga ülespoole ilusate majade rajooni. Alustuseks trollisime lõigu läbi ja seejärel valisime enim kalu näidanud tsooni välja. Sügava poole alumises osas.

Esimesed ankrud pakkusid üksikuid togimisi ja ohtralt landikaotusi. Oma kolm-neli tükki jäid põhja ja iga korraga ka mingi jupp nööri. Nii olingi peagi olukorras, kus suutsin pooli tühjaks visata. Otsisin välja uue nööri ja kerisin vana maha. Kas oli see nüüd sellest tingitud, või oli aeg lihtsalt sobiv (ca. 14 paiku), aga nii kui uue nööriga viske teele saatsin sain järgmise kümne viskega alati võtu. Kokku viis kala paadist läbi käis, kaks neist kasti.

Viskepikkus edasi ja veel mitu võttu. Üks korralikum pääses minema, üks kasti juurde. Kolmas ankrupaik pakkus ka ühe kenama äramineku, kuid siis rauges võtulainel hoog ja maad võttis vaikus.

Proovisime samas tsoonis veel mitmest paigast, kuid peale üksikute punnide togimise midagi märkimisväärset ei toiminud ja nii kolisime kella nelja paiku linna tagasi. Puidutööstuse all valitses vaikus, jalakäiate silla all sama. Läksin seejärel päeva lõpetuseks poodi varusid täiendama.

Tagasi tulles raporteeris paarimees, et koha oli võtma hakanud. Mõned punnid, üks ilusa kala äraminek ja lõpetuseks veel üks kilone kasti. Mulle ei jätkunud sellest lainest võtupoegagi.

Kokku sai siis ära võetud 5+3 koha. Mehis/Anti kolm kala kaasa tassisid ja kolmese tagasi lasid. Maailmameistri paat olla kahe kalaga niimoodi maadelnud, et ei saanud kala põhjast üles. Nii, et kokkuvõtvalt polnudki sellise vaikse voolu kohta kõige halvem päev.