reede, 18. oktoober 2013

Koha kala otsimas, Lääne Soomes, 18. oktoober 2013

Hommikul põõnasime kella kaheksani. Silmad lahti tehes ja pilgu õuele visates, avastasime, et jõel laine peal. Selge - tuuline päev, ei miskit mere äärset püüki.

Pool kümme lükkasime paadi sillast lahti ja võtsime suuna jõele. Esimene peatus kümne märgi all. Viljaril randi pealt üks rabak, ilmselt haug, mul vaikus. Kaua aega ei raatsinud kulutada ja järgmiseks peatuseks sai valitud suure jõe diivani auk. Ehk siis seal kus eile lõpetasime.

Päev ei saanud veel õigesti alata kui nalja nabani - Viljar kiskus oma uued ankru kerimise kindad välja ja kukkus neid noaga tuunima. Lõpptulemusega tundus ta väga rahul olevat:-)

Vaevalt saime ankrusse, kui Viljaril koha otsas. Vaatas nelikümmend + sentimeetrist kala ja viskas tagasi - tema standardid nii väikest koha ei lubavat võtta. No jah, mõtlesin, et vaatame mis Sa pealelõunal räägid. Vaevalt sai paarimees järgmise viske teha, kui järgmine kohapunn otsas. Ja peale seda veel üks. Ma juba närvi hakkasin minema, mul mitte võtu poegagi. Vahetasin oma hõbedase viidika silikooni klouni vastu ja kohe nätaki esimene nibin nabin mõõdukoha kasti.

Kloun aga peale seda enam miskit huvitavat ei pakkunud, samas kui kõrval Viljar jätkas katkumist, mingite imelike neoonvärvides kummidega. Vahetasin klouni õli vastu, sain toksu, aga võtuks ei läinud. Hakkasin mängima erinevate värvidega, sättides oma viis erinevat värvi ja kuju üksteise järel jigi otsa. Ükski neist ei töötanud. Tagasi hõbedase juurde ... ja teine kala kasti. Edasi jäin sama värvi juurde ja punne tuli erinevatest ankrukohtadest pidevalt.

Vaikselt tugevnes loodetuul nii valjuks, et hakkas lainet vastuvoolu rullima. See pani paika, et allavoolu polnud meil täna asja ja kui kala tahame otsida, siis pigem ülesvoolu. Liikusimegi vaikselt ülesvoolu, katsudes iga natukese aja tagant sügavamaid kohti. Võtte tuli pea igast ankrupaigast, aga kõik kohad nilbakad. Lõpuks jõudsime sillaaluse auguni välja. Seal valitses vaikus ja kuna jõgi tegi vahetult enne seda käänaku, siis oli siin ka korralik tuul ning laine. Keerasime otsa ringi...

Tiksusime hommikuste paikadeni välja ja jätkasime punnide kiusamist. Viljar oskas välja võluda ka paar mõõdukala ja õhtusöök oli meil külmakastis vähemalt olemas...

Tuul vastik, laine vastik ja kalad väikesed. Otsustasime taktikat muuta ja saare alla minna. Seal vaiksem ja ehk ka midagi ilusamat. Sõit sinna oli üks rist ja viletsus, tiksusime vaikselt üle suurte lainete. Vett pritsis näkku ja paati. Polegi sellist lainet sellel jõel näinud. Mingi hetk saime aru, et trollides ei ole liikumiskiirus oluliselt väiksem ja ajasime voblerid järgi ... need ei pakkunud aga kellelegi mingit huvi ...

Saare all ilm suht ilus -  tuul ja laine sinna ei ulatunud. Sättisin oma õli värvi kummi otsa ja kohe läks andmiseks. Esmalt kena toks, keegi otsas aga ära pudises...paar pööret hiljem kargas paarisaja grammine ahven otsa ... järgmine vise ja allakilo haug parda ääres. Viljar samal ajal  kobistas kohapoja otsa... Ja sellega sai meil laulupidu otsa.

Kratsisime kukalt ja võtsime peale mõttepausi suuna tagasi hommikusse püügipaika. Seal tringel-trangel jätkus. Koha siit, koha sealt. Togimisi pidevalt. Aegaajalt mõni otsa jäi. Sort häbematult väike ja närisid nad pea kõike. Päike juba loojumas, kui Viljar võlus ära päeva kala, 2.2 kg koha, mis jäigi täna paadis ainukeseks üle kilo kalaks.

Punne ei lugenud, aga neid ikka oli - kahepeale ikka mitukümmend ... Ise võtsin lõpuks ära kolm mõõdukala, mõni selline ka ära kukkus... Vahetult enne äratulekut sain ka ühe korraliku "laksu" aga too ei jäänud kahjuks otsa ... Polnud vist suure kala päev.

Värvidest. Hommikul mässas Viljar mingite neoonvärvidega ja actionit tal jagus.  Minul samal ajal mingit kindlat eelistust ei tekkinudki. Enamasti tundusid ruulivat sirpsabad. Päeva jooksul toimis suurepäraselt hõbedane kalakujuline silikoon, mis õhtul aga üldse mingit võttu enam ei pakkunud; ning õhtuse võtu tegijaks tundus olevat Viljaril miski punane-siniste teradega kala kujuline kumm. Ersikummaline värvide ballett terve päeva peale.

Homme jälle päev.

PS! Õhtune söömaaeg nägi meil välja vägev ja väga maitsev!