teisipäev, 6. mai 2014

Lääne Soomes, Mehise elukala päev, 06. mai 2014

Hommikul kaua ei maganud, kuid peale saime alles pool üksteist. Meie kajalood andis otsad, üritasime kuidagi teda turgutada, ebaõnnestunult. Nii olemegi reisi lõpuni "pildita":-(

Minnes ilm täitsa kena, soe kerge loode tuul, pilvi ei kusagil. Võtsime suuna "kümne haru" lõpuossa, kus ühte uut kohta proovisime. Oli teine päris paljulubav, paar togimist, kuid korralikuks võtuks ei läinud. Kulgesime edasi "ilusa maja" alla.Vaevalt saime aga ilusa maja alla, kui hakkas tuult juurde kruttima. Alustasime jigitamisega. Peagi 45 cm koha paadis. Hõbedase viidika värvidega. Järgnesid paar päris korralikku matsu, mis aga otsa ei jäänud. Kiruma võttis. Pool tundi nägime veel vaeva ja siis liikusime mere poole. Trollides.

Mida meeter edasi seda rohkem tuul tõusis.  Poolel sirgel tuli vastu üks kohalik vanamees, kes tegi paarisaja meetriseid tiire ning võttis ühest ja samast kohast väikeseid kohasid välja. Kõik rändasid kasti, niipalju siis alamõõdust...

Jõudsime "tünnini" välja siis keerasime otsa ringi - liiga tugev laine. Tagasi trollides endisesse kohta. Trollingu tulemus andis neli haugi, kuid kõik pisikesed, 1-2 kilo vahel. Jäime "ilusa maja" alla tukkuma, kui vaikselt hakkasid teised paadid riburada pidi merelt tagasi tulema. Seal hulluks burgaaks olla läinud. Meie juures muidugi kohe püüdma hakkasid.

Esimene paat Kalev ja Anti. Vaevalt said trollima hakata, kui Anti korjas välja 6.7 kilose haugi. Hiljem veel samast paigast paar kolmest ja veel ühe 5+ kala. Vaatasime seda kõike kadeda pilguga pealt.

Ja siis tuli merelt Mehis. Pobises, et jama päev ja läheb hoopis latikat püüdma. Sõitis meist miski kolmsada meetrit edasi, trollides. Järgmine hetk nägime Mehis paadis püsti - ta kunagi paadis püsti pole. Miski jama järelikult. Järgmised kümme minutit toimetas midagi ja siis kahva sirutas; ei tundunud nagu miskit eriti suurt olevat...

Mehis: "Kinni jäi. Täiesti kinni. Raputasin, panin tagaurpidi käigu, sai "plangu" põhjast lahti ja see hakkas triivima jõe keskele. Siis sain aru, et see ei ole "plank" vaid kala. Edasi kümme minutit pumpamist. Kala vaid kaks-kolm võnkamist tegi, muidu oleks arvanud et see miski salvo kelk on. Nii kui pinnale tuli oli täiesti liikumatu ja kahvasin ära"

... Ja siis pistis karjuma. Korjasime oma landid välja ja tõmbasime tema paadi kõrvale. Kalakastis koha nagu loom. Mehis elevusest seitsmendas taevas, me Tõnniga punnis silmadega ilmaimet vahtisime. Mehis üritas paadis kala kaaluda, kuid laine oli nii suur, et see ebaõnnestus. Sõitsime majade ette kaldale ja Mehis kaalus ära - 9.5 kilone koha. Paks kui põrsas. Tundub, et 2014 suurim koha siit jõest on nüüd ära võetud...
Jätsime Mehise oma võidusigarit nautima ja läksime Tõnniga uuesti jigi pommima. Peagi andsime aga tuulele alla ja kolisime saare taha latikat piiluma. Seal konutasime oma paar tundi oodates tuule raugemist. Latikas muidugi ei võtnud. Õhtu eel tegime veel kiire tiiru "ilusa maja" alla, jigitasin paar  pisikoha ja Tõnu ühe haugi, trollisime veel mõnisada meetrit ja hetkel kui Rasmus mulle head ööd kõnet tegi, korjasin veel ühe haugi välja.
Sellega tõmbasime püügipäevale joone alla.

Kokkuvõtvalt: Mehisel ulmeline päev, Anti ülihea päev, meil teistel aga on sellised päevad veel ees:-)