neljapäev, 8. mai 2014

Lääne Soome, kena haugipüügi päev, 07. mai 2014

Täna hommikul olime tragid ja jõudsime esimesena jõele. Mehis ei paistnud üldse motivatsiooni jõele minekuks leidvat, teised sättisid ennast alles laua taha kui me juba kolmekümnega mere poole kimasime. Just nii palju tuli paadile kiirust juurde, kui kajaloodi ahtrist maha kruttisin.

Ilm ilus päikeseline, tuul maa poolt (idast) ja üsna nõrk. Sooja tegi juba kenasti, võis lausa jope luku lahti teha:-)  Esimene peatus "ilusa maja" all. Pikalt aega ei raisanud kuna trolling ega jiging ei andnud kaladest mingit elumärki ja nii peagi edasi liikusime. Järgmisena suund punase maja alla.

Esimene ankrupaik enne "punast maja" olevat punast poid. Paar viset ei midagi, kuid siis kaks järgmist viset järjest kena võtt, ilus kala otsas ja mõni sekund hiljem ära kukkumine. Siis jälle vaikus, kuniks kohapunnid togima hakkasid ja lõpuks üks ka otsas jäi. Loobusime sellest paigast ja liikusime sada meetrit edasi.

Esimene ankrupaik, ei midagi; teine samasugune. Kolmas ankrupaik otse "punase maja" vastas. Esimesed viis viset, nagu kaevus, plaanisime juba edasi liikuma hakata, kui kuuenda viskega ootamatult üsna kerge võtt ja kena kala taga. Haug tuli võitlemata paadini välja ja ilmselt alles siis sai aru, et midagi on valesti. Mõned sööstud maha keeratud siduriga ja seejärel kiire kala vabastamine parda ääres.

Paar viset hiljem kordus sama lugu, välja arvatud see et kala oli landi endale kurku kugistanud ja teda tuli pikemalt opereerida. Jäi teine pikaks ajaks vee peale hulpima, kuni lõpuks jõu ikka kokku võttis ja ära ujus.

Tunni aja jooksul kokku pea kümme võttu, millest neli õnnestus ka pardani meelitada. Haugid 2-3.5 kilo vahel. Kõik tulid hõbedase viidika kujulise silikooniga. Mängisin vahelduseks läbi nii mootoriõli, punase kui ka kollase värvi, kuid neist vaid punane vahelduseks ahvena tõi. Teised värvid aga ei töötanud. Kogu nali kestis kaheteistkümneni ja siis katkes. Liikusime viskepikkuste kaupa edasi, kuid kala enam ei närinud. Paar korda haug proovis kuidagi mokaotsast, kuid otsa ei jäänud.

Kella ühe paiku keeras tuul loodesse, tugevnes ja hakkas jõele lainet peale kerima. Peagi oli laine nii suur, et liikusime vaikselt sisemaa suunas. Trollides.

Esimese sirge peale kiirelt kolm võttu erksate värvidega jesse otsa, üks pääses minema, üks kohapunn ja üks ahvem. Parkisime ennast võtte pakkunud paika ja jigitasime kohapunni ja ahvena lisaks. Aga jällegi lisa ei kippunud tulema ning uuesti ennast trollima asutasime.

Mõte osutus üsna viljakaks - järgmise paari tunni jooksul sai välja trollitud nii kenasid hauge, kellest suurimad 5 ja 4,5kg, kui ka kohapunne veel lisaks.

Kella seitsme paiku võtud vähenesid ja kolisime veel korraks mere äärde tagasi, kus Tõnu oma kolme kilose haugi välja võlus. Õhtust võttu aga enam ei tulnudki. Kell üheksa ajal panime asjad kokku.

Kokkuvõtvalt üsna hea päev. Kokku käis mul paadi ääres ära 11 haugi. Viis neist 3+ kilo. Kaks suuremat võtsin ka ära, ülejäänud said priipääsme tagasi jõkke. Lisaks käis külas kuus kohapunni, kellest aga ükski mõõtu välja ei andnud. Ja kolm ahvenat. Nagu hakkaks vaikselt looma...