reede, 9. mai 2014

Lääne Soomes, 09. mai 2014

Öösel kallas korralikult vihma. Hommikul tuli veel vahelduva eduga lisa ja nii ootasime kuni kella kümneni, enne kui vaiksemaks jäi ja jõele otsustasime minna. Tuul puhumas kagust ja üsna nõrgalt. Õhutemperatuur kõvasti soojem kui eile, pea kümme kraadi.

Suund sai võetud otse merele, punase maja alla. Esimene ankrupaik andis märku, et pole miskit laulupidu loota. Isegi kohapunnid ei toginud. Teine ankrupaik oli alguses üsna sama, kui siis järsku üks neljakilone haug karbi lahti tegi. See mõjus turgutavalt ka kohadele ja nii sai väheke võtte nautida ja paar punni paadini venitatud. Haugi rallit aga ei tulnud.
Tunnike hiljem otsustasime edasi liikuda. Jõe suudmest välja, järgmise punase poini. Terve nädala jooksul olime siia vaid korra saanud tulla ja seda piirkonda vähem kamminud. Eelmistel aastatel see alati häid saake pakkunud... Seekord, aga ... jigitamine ei andnud mingeid märke ja nii panin lootusrikkalt pleki otsa ja kammisin rohupealseid. Ka see ei andnud midagi. Jäi üle trollida. Vaevalt lant puutus vett kui paarikilone haug selle omaks tunnistas. Mõni hetk hiljem ka ahven. Rohkem aga...

Jõudsime ringiga peagi tagasi punase maja juurde ja kuna siin endiselt puudus tõestus veealusele elule, siis suundusime trollides edasi ülesvoolu. Peagi vihma tegi ja nii tiksusime vaikselt üles ja hiljem allavoolu tagasi, oodates saju lõppu. Paar koha, paar haugi.

Vihma lõppedes tegime jigitamise peatuse eesmärgiga riideid tuule käes kuivatada. Üllatusena hakkas keegi koheselt ka togima. Neli viset, neli võttu. Otsa ei jäänud. Hakkasin siis selle peale värvidega mängima - mootoriõli ei midagi, punane ei midagi, kollane ei midagi. Siis sai otsa pandud hele forelli moodi wake ja korraga käis pauk. Korralik kala taga ja üldse ei tormanud kuhugi vaid "õõtsus" kohapeal istudes. Mõni sekund otsas ja läinud ta oligi. Julgeks arvata et see küll haug polnud vaid pigem kena koha. Mõni aeg hiljem Tõnn ühe punnkoha samast tõmbas, ma paar togimist järgmise poole tunni jooksul, kuid teist võimalust mulle ei  tekkinudki...

Riided kuivad, ilm enamvähem ok, mereääres kala jigi ei võta, järelikult trollima ülesvoolu. Ei olnud paha mõte. Kontakte kaladega hakkas vaikselt tulema. Tõnu oma eile ostetud jessega, kollane-punane, noppis ükshaaval kohapunne. Mina leppisin haugidega. Läbisime pea kuus kilomeetrit enne kui järgmise jigitamise katse tegime. Paigaks koht, kus meil mõlemal keegid järgi veetavaid lante himustasid. Ehk siis kala justkui oleks. Jigi peale esimese viske järel toks, teise järel toks ja edasi mitte kui midagi. Uuesti trollides võtsime sama rajooni jälle ette ja laksti pea kilone koha paadis. No ei saa aru miks jigiga ei tule aga vobleriga tuleb.

Kammisime "ilusa maja" rajoonis üsna mitu ringi ja kala võttis kuni kella viieni, kuni uued suured pilved vihma valla päästsid ja võtud lõigatult katkesid. Edasi tilkus taevast juba järjepidevalt. Kella seitsmeks olime läbi vettinud ja kuna kala ka ei võtnud, siis tulime sauna ära.

Kokkuvõtvalt. Trollimine toidab, jigitamine mitte. Mul kokku 10 haugi (suurim 5,15 kg) ja kaheksa (väike) koha, millest kaks (1 kg + 0,9 kg) sai ka ära võetud. Tõnul 11 kohapunni (kaks ära võetavat) ja 2 haugi. Polnud paha päev, eriti just ilma kohapealt, kuna prognoosid lubasid juba lõunast parajat sadu.