pühapäev, 11. mai 2014

Lääne Soomes, 10. mai 2014

Reisi viimane päev. Õigemini poolpäev. Õhtul juba Helsinkisse laevale.

Kodinad ajasime paati kella üheksaks. Väljas veel pilves ilm, kuid taamal juba päikest hakkas lubama, lõunatuul, sooja natuke alla kümne kraadi. Suund mere poole, kontrollpeatusega "vaatetorni" kõrval. Otsustasime, et teeme paar viset ja siis kiirelt edasi. Tõnu ei saanud veel oma jigi teelegi saadetud kui mul pauk ridvast läbi käis ja kena haug ridva otsas mässas. Mõned sekundit heitlust lõppesid tema võiduga. Pommitasime siis veel viis minutit seda kanti, enne kui edasi põrutasime.

Järgmine peatus sai tehtud mere lähedal, kus eile mul (ilmselt) koha otsas käis. Ja jälle sama lugu - Tõnu alles tagumikku pingilt püsti ajab, kui mul kena toks ja kala taga. Hoidis teine põhja ligi ilma erilisi sööste tegemata. Koha. 1,45 kg. Viidikavärvides kummiga. Fotosessioon tehtud, uuesti jigi teele.

Vahtisin siis oma ridvaotsa, kui kuulen kõrvalt et Tõnn nohiseb. Vaatan ritv kreenis, mees vastu parrast ja maadleb kellegagi. Kala samuti põhjas istus ja sööste ei teinud. Arvasine, et nüüd ilmatu suur koha tuleb, kui lõpuks lima keha vee ligi korraks tuli. Haug. Kahvamisel ei tundunudki teine nii suur, kuid kaal näitas meie paadi reisi suurimat numbrit - 7.2 kg.

Opereerisime tal kuidagi lõpuste vahelt urgitsedes konksu välja ja lasime tagasi, loodetavasti jääb elama, kuigi landi välja  koukimine pisut veristas kala.

Edasi paar toksu, kuid otsa ei jäänud. Tõnu omal mingi koleda kollase jigi otsa käänas ja järgmisena1,25 kg koha välja venitas. Seejärel aga pikalt vaikus. Mingi kihk soovitas edasi minna, teine aga, et istume paigal. Lõpuks ikka edasi liikusime, viskepikkuse võrra. Ankur sisse, mõned visked ja Tõnul kolmene haug parda ääres, läks koos trossiga. Mul aga ei võtupoegagi. Otsisin siis ka landikarbist miski kollase välja ja koheselt kaks kohapunni järgemööda võtsid. Siis aga uuesti vaikus.

Jälle viskepikkus edasi. Kolmas ankrupaik. Kohe alguses kena kala taga, mis ära pudenes. Seejärel pikalt vaikus. Tasapisi tugevnenud lõunatuul keeras vastikut lainet juurde ja segas kõvasti püüki, põhja tunnetus hakkas vaikselt kaduma.  Umbes samal ajal kimas kohale kolmteist trollingupaati ja alustasid mingit võistlust. Koht korraga totaalselt ülerahvastatud sai. Otsustasime siiski veel proovida ja tegime neljanda ankrupaiga. Siin samuti vaikus. Sellest piisas, et seekord sellele püügipaigale head aega öelda ning trollisime ülesvoolu minema...

Kui eilne trollimine oli olnud aktiivne tegevus, pidevalt võtte, äraminekuid ja ka kala saamisi, siis tänane...esimene tund tiksusime täiesti ilma ühegi võtuta. Kõik pidevalt haugi pakkunud paigad vaikisid jonnakalt. Alles "põõsa" lähedale jõudes saime esimesed võtud ja paar haugi. Peale seda pikalt vaikus, sirge mis alati pisikohasid pakkunud ei toonud täna üldse midagi ning alles "ilusa maja" lähistel toimus järjekordne elavnemine. Proovisin erinevaid voblereid, kuid ei saanudki pihta, milline töötas ja milline mitte. Liialt kaootiline ja harv see närimine oli.

Peagi meie aeg ka läbi sai ja pillid kokku panime. Kokku siis täna mul viis haugi (suurim 4,3 kg) ja neli koha (lisaks suurimale veel teine mõõdukoha ja kaks punni). Positiivne oli see, et kala jigi natuke näris, trollimine pole ikka päris see ... Maha tulles jõudis ka ilus suveilm lõpuks pärale. Tundub, et ikka nädal liiga vara tulime.

Sellega siis see pidu ka lõppes.