teisipäev, 10. mai 2016

Lääne Soomes, 09. mai 2016

Puhkus. Jee. Lõpuks ometi, see kaua-kaua oodatud... Tõnuga tulime poole üheteistkümnese praamiga üle lahe, Tallinki vennad suutsid nii aeglaselt Helsinkisse purjetada, et maha saime alles veerand kahe paiku. Kerge gaasivajutus aitas kaotatud aja tagasi teha ja nii olime kella nelja paiku R-Kioskis kalastuslube soetamas.

Load olemas, bens ka jaamast kanistrisse topitud, maabusime lõpuks mökki. Asjad maha, varustus korda ja kella kuueks olime valmis maailma avastama. Gaas põhja ja otse mere suunas ajama. Bonder tuli poolel teel vastu, muljetas nelja lima ja ühe kohaga. Peale väikest õllet kimasime edasi. Punase maja poole.

Kui enne oli väljas valitsenud suvi, 24 soojakraadi,  no pehmelt öeldes palav... siis peale Bonderi nägemist keeras ilma päris talviseks. Merelt puhuv tuul kandis külma õhku maa poole ja toppisin endale kiiruga kampsuni selga. Õnneks polnud tuul punase maja all eriti tugev ja tegime seal esimesed ankrupeatused ära. Kaks võttu, miski imelik togimine, null kala. Enamvähem samal hetkel kui pakkusin välja järgmise ankrupaiga, rabas Tõnu nii suure hooga maakera, mis tema konksu otsa oli haakunud et lõhkus oma ridva ära. No selle eest saab ikka nii palju miinuspunkte, et kaotus kalapüügis on reisi lõpuni talle garanteeritud.

Peale punast maja võtsime merepoolse punase poi ette. Seal aga tuul juba jõhker, laine korralik, õõtsutas nii, et ... Pikalt püüda ei kannatanud ja kolisime trollimisele üle. Veerand tundi hiljem tutvustasin paadikaaslasele härra/proua haugi - niikuinii ta ise kala ei saa, siis vähemalt teab mida teoreetiliselt püüab... 2.4 kilo lima lendas üle paadi vette tagasi.

Edasine trollimine midagi huvitavat ei pakkunud. Tegime tagasiteel kontrollpeatuse veel punase maja all ja võlusin Tõnu meelehärmiks veel ühe haugi välja. Sedapuhku jigiga. 2.6kilo kaaluks. Läks sinna, kus kohast ta välja tuli...

Kõva kaks tundi haugi püüki mõjus meiesugustele vanuritele väsitavalt ja otsustasime viimase tunnikese rahulikult ussidega tonkat leotada. Saare all. Polnud üldse paha mõte.  Mõnus vaikus, ilus päikeseloojang. Tulemuseks neli latikat. Suurima 1.7 kilose võtsin kalakasti ära. Tõnu samal ajal tegeles miskite ahvenapoegade meelitamisega väites, et tegelikult käib võistupüük hoopis ahvenate peale...No jah, teadagi...

Hämaras tulime maha.

Teised paadid, kes eile tulid - ühel 9 haugi (4.4 kg) ja teisel 6 haugi (suurim 4.1kg).  Nii, et miskit kala siin jões ikka on.