esmaspäev, 11. mai 2015

Puhkuse ? päev, 11. mai 2015

Õhtu läks pikale pikale... ärkamine seetõttu alles kella üheksa paiku ja vee peale poole üheteistkümnest saime. Väljas mõnus päike, tuul kergelt lõunakaarest puhumas. Ilm lausa võrratu.

Seadsime paadi nina esmalt saare taha, kus Tõnu koheselt esimese koha välja võlus. Mina ei saanud võttugi. Pikalt pidama ei jäänud, panime allavoolu minema. Plaan oli jõe tünni sirge läbi proovida ja siis lõplikult mereäärsetele haugiradadele minna.

Esimene peatus seal kus juba paar korda kolli olime loodi peal näinud. Vale mootoriõli otsa ja loopima. Kolli suunas. Jigi pea viieteist meetri kaugusele paadist jõudis kui keegi kerimise pealt ründas. Otsa ei jäänud. Teine vise ja togimine. Kolmas sama. Miksisin värvidega ja ... sain togimisest lahti. Selle asemel hoopis Tõnn ühe koha välja võlus. Jätku aga kummalegi ei tulnud ning läksime viskepikkuste kaupa allavoolu. Tulemusteta.

Järgmiseks sirge peal olev haugi piirkond. Ala kus paar meetrit vett ja kus ennegi hauge kiusamas käidud. Panime ankrusse. Esimene vise klouniga ja keegi ründas. Teine vise ja kala taga... hetkeks. Ja jälle kõik. Mingi üks kala peatuse kohta teema täna? Trollisime selle madalama ala läbi ja võtte ei saanud.

Sirgel veel paar jigitamise peatust tegime enne kui suuna merele võtsime. Jõesuudmes aga oluliselt tuulisem. Vaikselt lainet hakkas kerima. Alustasime oma tavalisest koha peatusest. Sain ka lõpuks käe valgeks. Seejärel juba suund haugimaadele. Trollisime, panime ankrusse erinevates kohtades ja peksime jigi. Mitte üks võtt. Mis värk on, nagu ei oleks jões kala. Otsustasime siis kalapüügi asemel hoopis maailma avastama minna ja sõitsime kaldaäärt pidi kaugemale merele minema. Kammisime uued piirkonnad läbi, üks juhuslik haug Tõnul suvalise koha peal, mis tiirutamise ainukeseks kalaks. Mingi hetk muutus laine nii suureks, et keerasime paadinina tagasi jõe poole. Parem ärgu kala võtku seal kus lainet pole ja ilm on ilus...

Trollisime ülespoole minema. Poole sirge peal üks kena haugimamma vähekene sõitu tegi. 2+ kilone (kaal mökkis laua peal). Mõni aeg hiljem aga selline korralik võtt ja siduril laul lahti ... kui kala peagi ootamatult pinda tuli ja selgus et tegemist on haugipoisiga, kellel konks seljast läbi, siis oli pettumus ikka korralik. Trollisime pea põõsa auguni välja ja panime ennast sealt kõrkja äärde paigale. Tonkatama. Esimene peatus põõsa all tundus tühi ja veerand tundi hiljem sada meetrit allavoolu ümber parkisime. Seal püügipaik väheke madalam, 5+ meetrit ja loodil tundus ka rohkem elu olevat kui sügavikus. Pikalt ei pidanud ootama, kui esimene latikas alla tuli...Paar äraminekut, hulganisti mutantnurge ja kiisku. Paar korralikumat ahvenat sekka. Lõpuks kaks latikat (1,15 ja 1,75) suitsetamise tarbeks ära võtsin.

Paar tundi hiljem veel korraks mere äärde piiluma otsustasime minna. Seal ühe koha välja meelitasin, kuid laine nii vastik, et peagi minema tulime. Trollisime tünni sirge veel üle, kontrollisime oma saaretaguse ära ja tulime koju tulema.

Täna siis seni kõikse nirum päev seekordsel reisil.

Teistest paatidest. Kalevil ja Antil kummalgi neli koha ja kaks haugi, Mehise ja Viljari paadis ka mõned kohad ja haug.