reede, 8. mai 2015

Puhkus - juhhuu, 07. mai 2015

Lõpuks ometi puhkus käes. Ja joonelt soome poole teele. Pool aastat polnud käinud. Ei mäletanud enam sedagi, kuidas see landi loopimine käib...Tõnn paadikaaslaseks. Hommikuse laevaga üle.

Tuterdasime tükk aega Helsingi lähedal HongKongis, otsisime ka Motoneti, mille lõpuks leidsime, kuid teeotsast mööda põrutasime...Edasi lääne poole. Kella kolme paiku lõpuks kohale jõudsime. Ilm mõnusalt suvine, 19 kraadi sooja, kusagil taamal juba väheke äikest koguma hakkas. Tarisime asjad üle jõe. Paadi sissesaamine läks kole kole raskelt - veerand tundi nökerdamist, purk õlut, kõvasti higistamist ja lõpuks ta sisse sai. Kella viie paiku siis lõpuks veele.

Suund otse saare taha. Õhtupoolik lühike, polnud mõtet benssu kulutada, et haugide pärast merele vurada. Saare taga ankrusse, ritv korda, teine vise piki ranti ja esimene mõnus toks. Sent üle neljakümnene kohapunn sai pika sõidu paadini ja pääses koju tagasi... Hea algus puhkusele.

Järgmise tunnikese veetsime saare taga. Latikas kiusas, kohapunnid togisid, mõni otsa ka jäi, enamus aga tühihaakimised. Peagi sellest väsisime ja maailma avastama kulgesime. Kümne märgi alla, sealt edasi sirge keskel madaliku serva, sirge lõppu...

Seal ees Bonder ja Raino ootamas. Peesitasid päikese käes ja midagi seletasid. Mootoripodina saatel paar sõna viisakusi vahetasime ja siis neist mööda triivisime. Edasi. Kusagil seal on kala. Suurel jõele. Trollima.

Mõni minut trollimist ja keegi taga, mis ära pudenes. Veel mõni minut ja kohapoiss sai tasuta küüdi. Siis Tõnu kord - koha ja haug. Peagi trollimisest väsisime ja  uuesti ankrusse panime. Ankrust kahepeale paar koha, mis kuidagi neljakümmet välja ei venitanud.

Tuule tõustes otsustasime saare alla tagasi minna. Päike ka juba madalale langes ning latikad vajasid kiusamist. Enne veel samas kohas mõne viske otsustasime teha ja esimese viske peale selline litter ridvast läbi käis, et kogu õhtune uimasus kui pühitud oli. Tore äratus, mis aga järge ei saanud.

Päikeseloojangu tonkade saatel veetsime. Lõpuks üks latikas ka ära eksis. Hämaras esimese päeva lõpetasime.

Maha tulles Bonder puhastuslaua juures fileerimisnoaga vehkis. Vantsisime lähemale.  Maas kena kala vedeles. 7.5 kilo koha. Raino päeva saak. Kena kala. Oli teine trollimise käigus tünni ja põõsa vahelt otsa karanud. Haug oli ka kõrval, miski väike konn...

Päevakangelast pildistades otsisin head kohta koha jäädvustamiseks, kui Bonder miski imeliku lause õhku viskas "ära sa pardi pesa peale astu". Kulus jupp aega, enne kui aru sain, et meie hoovi peale oli part pesa teinud ja haudus seal üheksat muna. Discovery kanal justkui otse mökki toodud...

Homme uus päev. Puhkus juhhuu...