neljapäev, 25. august 2016

Tornio jõel, 24.-25. august 2016

Saatsin naised ja lapsed Rovaniemi, poisid vurasid minu autoga järvele. Terve päev puhtalt sõudmise päralt. Ilm keeras vaikselt kraade juurde. Korjasin oma kodinad kokku ja läksin üheteist paiku järgmisele katsele.

Jätsin sedapuhku rootsi saare rahule ja võtsin soome kalda ette. Landivalik saksa värvi jässe, oranzikas wäylä, punane edi ja vale saksa värvides edi. Tuul oli täiesti nullis ja sõuda maru mõnus. Vast isegi liiga mõnus, vaikselt kiskus käsi külma õlle poole...

Tiir ei pakkunud midagi huvitavat, isegi kala ei näinud. Vesi oli endiselt tõusu trendis, visates paari tunnise tiiru jooksul paar senti jälle otsa.

Kiire lõuna ja uuesti peale. Oranz wäylä asendus lillaka poppeliga. Trass selle korra lemmik - tupo jõe suue ja rootsi saare kant. Jälle täiesti tühi tiir. Ja jälle ei näinud ühtegi kala. Samas püüda oli nii mõnus, et maha ka ei kippunud minema.

Uuesti üles tagasi. Väike landivahetus, poppeli sai kinga ja asemele läks edi uuem mall. Punane, selline kentsakalt tuhm punane, roheliste ringikestega. Keha suurem kui vanal mudelil, selline jässakas nagu vanaaegne puulant. Ujutades mängis kenasti.

Landid valmis, sama tiir mis enne. Suure männi juures, kaldast eemale aerutades korraga mats-mats sellesamase imeliku punase landi peale. Vajutasin koheselt aerudele, kuid otsa kala ei saanud. Natuke vandumist ja siis asjad kokku ning uuesti samale ringile. Äkki kordab? Aga ei ühti.

Suure kivi juurest tõmbasin üle jõe ja kammisin soome ranna läbi. Õhtu ka juba, äkki kala kaldas. Nii liikusingi esimesest kärestikust vasakult mööda. Suurest igavusest otsustasin pisut ekstreemi ka proovida ja minna ka viimasest kärestikust kalda poolt mööda. Vesi piisavalt kõrge, et sealsetest kividest üle vajuda.

Landid olid vast 15-20 m kaldast ja umbes sama kaugel eesootavast kärestikust, kui punane edi (see vanem mall) äratas kellegi tähelepanu . Pahh-pahh ja kärts-kärts ning vaikus... No vähe tigedaks ei aja selline asi, kui oled tundide kaupa sõitnud, lõhe lõpuks võtma saanud ja kogu pidu kahe sekundiga piirdub.

Sõitsin trassi lõpuni ja võtsin seejärel uuesti sama paiga ette. Loomulikult lisa ei tulnud. Pole vist kunagi kolme võttu päevas saanud, nii et mis siit ikka rohkem tahta. Huvitav oleks muidugi olnud, kui see kala otsa oleks jäänud. Selle kättesaamine oleks olnud vist paras kunsttükk - jõe pool kivivall, allavoolu kivivall. Kui lõhe üles oleks sööstnud, siis vast kobistanudks kuidagi ära, mujale mineku korral aga...

Päikeseloojangu aegu kukkus temperatuur kolinal alla ja tulin maha ära. Polnud sooje riideid taibanud kaasa võtta.

Tamur sai esimese kärestiku järel õhtul samuti oma kärts-kärtsu kätte ja oli sama nördinud kui mina. Tarvi kiusas valet "salajärve" ja korjas sealt ahvenaid paar tükki üle poole kilo, suurim 800 grammi.

Naised olid Marguse bemariga jõuluvana juurest tagasi tulles tee peale jäänud. Diislipump olla tuksis. Auto jäeti ööseks tee äärde ja täna minnakse seda putitama. Rovaniemis pidavat üks pump poes olemas olema, saab äkki auto korda.

Hommikul magasin kaua. Õhtune bemmi leinamine läks pikale...Kui silmad lahti sain, oli kell juba pea pool kümme. Väljas pilves ilm, vaikselt hakkas tibutama. Hommikukohvi juues läks juba vihmaks ära. Tõmbasin kahlakad jalga ja kolisin peale. Landivalik jäi samaks mis eile lõpetades.

Vesi ööpäeva jooksul 20 sentimeetrit tõusnud. Kaua võib...Trassiks võtsin saare taguse ja seejärel soome kalda. Kala ei näinud. Võtte polnud. Kuna tuul oli lõuna suunast, siis sadas koguse vihm täiega näkku. Prillid udused ja vihmased. Nähtavus nutune. Kahetunnise tiiru jooksul sain ülakeha korralikult märjaks...Rohkem ei viitsinud kannatada ja kuulutasin püügi lõppenuks.

Tamur oli hommikul vara peale minnes uuesti lõhe otsa saanud. Samast kohast kus eile ja jällegi oli kala paari sekundiga kadunud. Miskid imelikud võtud on see aasta...

1 kommentaar:

1. Kaua sa ikka siin loed kuidas nullitatakse..ajas isu peale.Segasin suure ämbritäie pudru kaasa ja kasari vesikonda.Esimene mõte oli Rumba sonni. Vesi piisavalt kõrge, et seal mitte püüda. Panin siis allavoolu lutsutamis kohta. paar tundi pidasin vastu...kiisad,mikrosärjed ja korralik lainetus.Viskas kopa ette ja viimases lootuses Velisele. Feeder sisse ja kalda ääres nurgusid kimbutama :) Ja nii uskumatu kui see pole siis seal augus elutsebki latikas. Kesk sügavusest ühe 600 grammise tõin ikka korraks värsket õhku hingama. Rohkem korralikke võtte polnud.