pühapäev, 5. juuli 2015

Ainiga Vigala jõel, 05. juuli 2015

Ain pakkus välja, et ma võiks talle oma vimmakohti tutvustada. Kuna õhtud olid nädalavahetusel kinni ja hommikuti ei viitsinud tõusta, leppisime kokku pühapäevase ennelõuna. Kell 11 veeres hõbedane mazda hoovi peale. Väljas kui tellitult mõnus kalailm - pilves, kerged piisadki maapeale jõudsid, tuul nullis. Laupäevane päikeseline leitsak oli asendunud mõnusa kahekümne kraadise temperatuuriga.

Kiire kohv ja teele. Vimma sirge peale. Ees ootamas ühed kohalikud. Kiire küsitlus andis informatsiooniks, et hommikul seitsmest alates püüdnud ja kuus vimba kotis. Turb veel lisaks. Midagi siis ikka tilgub. Sättisime ennast sirge lõppu püüdma. Ma polnud siin veel katsetanudki ja tahtsin selle ala ka ära proovida. Peibutussööt sisse - seekord olin ka kama sööda sisse pannud - ning püüdma. Ain otsis oma "vana kooli" sulekorgiga ridva välja ja hakkas kui lennukamees ennast piinama - alati vähemalt kolm heidet enne kui kork keset jõge maandus. Ma toppisin oma lihtkäsika rakendusele kärbsevastsed otsa ka saatsin samuti teele.

Jõgi selles lõigus üle meetri madalam kui sirge keskel ja teises otsas. Laiust selle eest natukene rohkem. Vool tundus rohkem teise kalda alt minevat. Sättisin õnge hargile ja läksin söödaämbri juurde, et sööta juurde visata. Samal ajal sukeldus kork konkreetselt vee alla ... ja loomulikult jäin hiljaks. Pettumuseks palju aega ei antud, sest järgmisel tiirul haaras sama koha peal keegi üsna kindlalt pakutava sööda ja kukkus sellega kuhugi kulgema. Kiire nõks ridva otsaga ja esimene vimmapoiss sai vee all tantsu lahti lasta. Tõestasin Ainile ära, et siin on kala. Paar tiiru hiljem järgmine võtt. Ainil enam-vähem samal ajal ka kenad vimmapoisid leidsid tee sumpa. Algus oli igaljuhul paljulubav. Kas sattusime kalale lihtsalt peale, või läks seekord sööt korralikult tööle?

Paar tiiru hiljem lisasin kolmanda kala sumpa. Järgmise kala võtul haakisin aga liialt vara ja keegi valusalt vastu mokka sai. Niih, see nüüd küll hea ei ole. Kindlasti pani too kala kisaga minema ja teised padavai tema järel. Siiski sain veel üsna kohe ühe pisema vimma enne kui vaikus tekkis mõneks ajaks. Enam-vähem samal ajal kadus hommikune pilvisus päikese eest ja jõgi valgus valgust täis. Ain vahetas vahepeal oma ridva minu backup ridva vastu ja sai ka nüüd vähe kergemini korgi jõe keskpaika sätitud. Vimmad aga olid hetkeks läinud.

Mõne aja pärast parv siiski naasis ja hakkas endast märku andma. Nokitsedes. Tundus, et pilvede kadumine oli kalade isule halvavalt mõjunud. Korraks vajutas triivivat korki ja siis sööda suust välja sülitas. Ja nii pea iga tiir. Ära võtma sööta ei kippunud. Vahel harva võttis mõni julgem asja korralikult käsile ja kohe meite poolt ka ära karistatud sai. Proovisin vahepeal ussi ja kärbse võileivaga, siis maisiga. Kärbest togis, teisi ei puutunud ka mitte.

Kella kolme paiku tõusis kerge tuul. Tekkis õrn laine laine ja triivid asendusid paigalseisva hulpimisega. Võtt kadus täiesti. Ain asendas om kärbsevastsed maisiga ja hakkas särge kiusama. Minu kork aga vaid hulpis tüdinult ühe koha peal. Päike küttis, higi leemendas, vimb vaikis. Poole viieni kannatasime selle saunapalavuse ära ja siis tulime tulema.

Kokku käis minul kaldal kümme vimba, Ainil kolm veel lisaks juurde. Mõned särjed ka sekka. Kokku väga paha tulemus polnudki, kuid tundub, et sel suvel siin ikkagi vähem neid vimbasid kui eelmistel aastatel. Ain lubas nädala sees ööseks ühe retke teha, vast õhtune ja hommikune võtt ikka parem kui keskpäevane...