teisipäev, 10. mai 2022

Sünnipäeva püük, 10. mai 2022

Teine päev lubas tulla tuuline. Õnneks puhus lõunakaarest, mis mere ääres tähendas risti jõge iile ja seetõttu ka vähe kergemat lainetust. Kui tuul oleks läänest, ei saaks üldse mere äärde, sest see suund keriks piki jõge koletute vallide laine üles. Sellegipoolest oli tänane tuul nii vali, et terve päev saime õõtsuda üles ja alla ning püük ise oli üks paras katsumus.

Peale läksime kella üheksast. Kümne sirgel kiire kontroll, bonderi käärus samuti. Edasi mere äärde, kus viimase sirge tiksusime trollides punase poini välja. Seal ka esimesed ankrud tegime. Kell oli veel vähe ja kala esiti vaikis. Nii kui kellaseierid pool üksteist näitasid, tehti ka veteelukate poolt karp lahti.

Ennelõunane võtulaine kestis tunnikese ja oli eilsega võrreldes vähem aktiivsem. Lisaks ei toiminud absooluutselt eilsed värvid. Terve päeva peale ei saanud ma kiirabiga ühtegi võttu. Kala saime korralikult käima alles oranzi-valge relaxi peale. Skoori avasin mina, kuid siis tormas Tõnu ette. Ma oskasin ühe kena 5-6 kilose koos landiga ära kaotada, kuna nöör katkes. Olles just vahetanud ridva uuema vastu (sama pikkusega jigmaster), siis järelikult mu techniumi rull sööb lihtsalt seda nööri.

Tunni jooksul kasvatasime vaikselt skoori. Veel paremini tegi seda aga teine paatkond. Trollimine toitis täna kenasti. Meie selle moetrendiga siiski kaasa ei läinud.

Enne kella kahteteist pani kala karbi kinni ja edasi tuli vaid üksikuid võtte, mis enamasti päädisid ka otsa mitte jäämistega. Tegime vahelduseks oma lõunase trollitunni, saamata midagi lisaks. Puhusime juttu kohale saabunud kahe eesti paadiga ja...kell pool kolm tuli teine laine. Seekord veel kehvem kui hommikune. Mõni kala kahepeale juurde...

Kella neljani passisime lainete vallas ja rohkem ei viitsinud. Tiksusime minema. Trollimine koju pakkus küll paari võttu aga null saaki. Õhtul saabuv vihmalaine on haugil ilmselt suu natukeseks kinni pannud.

Päeva kokkuvõttes mul 8 ja Tõnul 7 haugi. Meie paadis suurim seekord 5.4 kilone, mille kangutasin punase poi juurest ja mis oli pikk ja sale nagu angerjas. Teine paatkond sai ka oma külmakasti täis.

Nüüd siis pidusöögi aeg.

PS! Nii eile kui ka täna olid pea kõik haugid kudenud. Vaid kaks suurematest ja kaks punnidest olid selle veel tegemata jätnud.