reede, 21. oktoober 2022

Day 5, 21. oktoober 2022

Eilse suure kala tähistamise järel saime täna vee peale alles poole kümnest. Lubas ideaalset ilma. Pea kümme kraadi sooja, olematu tuul, päikest ka vahel sekka. Mida sa paremat oskad tahta. Sellise kena ilma puhul otsustasime mere ääres ära käia.

Alustasime aga loomulikult kümne harust. Standard püügipaigad vaikisid ja nii kulgesime pool kilomeetrit alla poole, kus eile olime kajaloodi ekraanil näinud suuri valge kala parvesid. Nende servades passivad teadagi kes ja seetõttu proovisime ka selle paiga ära. Polnud paha algus päevale. Sain sealt ankrust esimese koha kasti. Võttis teine kaks korda, esimese rabamise järel ei jäänud otsa, paadi alla jõudes lõi aga korralikult ära.

Paar nökerdamist oli veel aga hing kiskus edasi. Järgmisena tünni rajoon, kus tegime mitmeid ankrupaikasid. Ühes Ain 44 cm kohapunni välja võttis; kolli paiga ankrus aga mul kena kala korraks otsas oli ja ära kukkus. Püügikohale kohaselt rakendas Ain oma tragimise võtteid. Kuna kuuekiloseid polnud saada, tragis ta vahelduseks minu lanti :-)

Paar võttu veel enne kui sellestki püügipaigast tüdinesime. Punn põhja ja peatus punase maja all.

Bonder mainis, et nad olid 4 meetri peal kala leidnud. Otsisime siis ka selle sügavuse välja ja mässasime mitmes ankrupaigas petulöökidega. Latikas oli laialt all ja togis lante. Otsa loomulikult keegi ei jäänud ja koha me sealt üles ei leidnud.

Selleks ajaks oli lõunasöögi aeg käes ja trollisime sama sirget läbi katsuma. Juba esimese punase poi juures vajus ritv. Pruunikas jesse tõi koha paati. Ühe konksuga vaid kinni. Sealt paarsada meetrit edasi veel üks kala kasti. Tundus, et kahe poi vahel kala oli - pildil olid pidevalt väikeste kalade parved ja nende servades kenad kaared. Nii proovisime jigitamise ka paaris ankrus ära. Ain sai ühe koha kasti. Minul mõned võtud ja ärakukkumised. Igav polnud, samas ketti võtte ei antud. Üllataval kombel sain sinise kp baitsiga enamus võtte.

Kuna sort ei tundunud sellel sirgel mitte just õige suur, on ju meie paatkond harjunud kuuekilostega :-) ... siis trollisime  minema. Räiges voolus ja sodis trollides olid meie tulemusteks vaid paar haugi. Üldiselt ei paistnud ka loodilt välja erilist liiklust, nii et tagasi sinna kanti ei kisu.

Õhtupoolik oligi üllatavalt lahja hoolimata korralikust voolust. Ilusa maja alt sain ühe punni otsa, kümne sirgel trollides koha kasti ja õhtu lõpetuseks kümne märgi juures kena mats jigi otsa, mõni sekund mõnusat raskust ja ära kukkumine.

Päeva tulemuseks kokku meie paadis siis mul 4 koha (kaks suuremat 1,2 kilo), Ainil 1 koha. Mõlemal üks haug ka veel  Kõutsile kaasas. Teises paadis Mihklil kolm koha (suurim 1.85) ja Kõutsil üks (2.3 suurim). Arvestades nende paadis toimuvat tantsutralli oli ime et nad üldse kala said:-)