esmaspäev, 13. mai 2024

Soomes, 13. mai 2024

Hommikul toimus jooksmine ja siis peale seda alles kella üheteistkümnest läksime peale. Kuna tänasest algas suvi ja õhutemperatuur tõusis pea paarikümne kraadini, siis ootas meid ees mõnus päikeseline, soe ja kergemapoolse tuulega päev. Mõnusad tingimused lihtsalt olemiseks.

Päev jagunes neljaks püügiviisiks: jigitamine, slaiderdamine, trollimine ja vobleriga tõugja püüdmine. Nende nelja stiili vahet me päev otsa tuterdasime. Kui üks püügiviis väsitas ära, võtsime teise. Kui see tüütas ära tuli kolmas... ja nii päev otsa, ringiratast. Nii ei tekkinud igavust ja vaheldust oli pidevalt. Lisaks aitasid aktiivsemad püügiviisid päevases päikeseletargias uinumast takistada.

Slaiderasin westini ujuva slaideriga. Viis kala. Suurim 4.3 kilone.  Ain kogus harjumiseks pikalt hoogu, katsetas kõiki erinevadi variante, siis vahepeal loobus... ja alustas uuesti. Lõpuks asjale pihta sai. Kaks kala selle stiili pealt.

Jigitamine täna praktiliselt ei toitnud. Saime vaid kaks kala. Mina ühe 1.9 kilose säina ja Ain ühe haugi. Too viimane oli täpselt kala keskkohast kinni tragitud ja selle venitamine suures voorus võttis oma kümme minutit aega. Ka kahva toppimine sellises asendis kala puhul on üsna valuline tegevus. Lihtsalt ei mahu ristipidi...

Trollimine pakkus päeval vast enim tegevust. Punase maja ja punase poi vahel oli mingi hetk selline, et me ei saanud sellelt 200 meetriselt lõigult lihtsalt minema. Pidevalt tuli kala otsa ja kui lõpuks haug lahti päästetud sai, alustasime trollimist samast kohast kus enne. Ja siis kõik see asi kordus... kuus korda kulus enne kui saime punasest poist mööda ja kergendatult ohkasime.

Lantidest olid täna tegijad jessed. Ainil punakas-must-valge, mul hõbedane. Yozuri omad olid ka päris tublid, aga karikko ja rapala omad käisid täna lati alt läbi. Nii UL variandid kui ka tavalised. Karikkod tõid vast kaks-kolm kala kokku, aga üks neist oli Aini saadud 2.35 kilone koha.

Vobleriga tõugja püüdmine oli neljas teema, mida täna käsitlesime. Alustasime eilsest tõugja paigast, siis kammisime punase maja sirge ala korduvalt. Õhtu pool proovisime Bonderi kääru kärestiku osa ja eilset tõugja paika uuesti. Teine katse oli edukam ja 1.95 kilone õnnestus hõbedase jessega välja meelitada.

Tegelikult oli viies püügiviis veel. Õhtul trollisime merika lõiku kümne harus. Raudselt tegime kõik täiuslikult, ainuke häda oli see et forell polnud koostöö aldis ja ei andnud ennast näole :-) Miks mul on tunne, et võime seda tegevust oma mitukümmend korda katsetada, ilma et tulemust tuleks.

Päeva saldoks oli mul 17 haugi. Suurim 5.3 kilo. Päeval oli mõõt väga ilus, alla nelja kilo haugi naljalt polnud. Hiljem läks mõõt väiksemaks. Lisaks üks tõugjas ja üks säinas. Ainil 10 haugi ja üks koha.

Veetemperatuur on 11 kraadi.

1. Tere Rain!Kus kandis Soomes püüad tahaks ka tulla püüdma.