teisipäev, 14. mai 2024

Suvi, 14. mai 2024

Lubas päeva peale 22 kraadi sooja ja seda tegi ka. Terve päev päikest ja üsna nõrka tuult tähendas sisuliselt praadimist tasasel tulel. Sellest hoolimata pidi vähemalt hommikul peale minnes fliisile lisaks talvejope peale panema. Merelt õhkas külma hingust, mis ennelõunal sooja taltsana hoidis.

Startisime poole kümne paiku ja alustasime tõugja tsoonis. See pakkus meile üllatusena 5 võttu. Neli mulle ja üks Ainile. Paar kala püsisid natukese aega otsas, enne kui lahti pääsesid. Eeldatavalt tõugjad, aga no mürki selle peale võtta ei julgeks. Veetemperatuuri tõustes tundub neile elu vaikselt sisse tulema.

Paarsada meetrit allavoolu saime käe valgeks, ahvenatega. Nood jäid ikka pikaks ajaks ainukesteks, kes paadini tulid, sest kui mere ääres püüdsime, siis esimesed võtud pääsesid kõik jooksu. Nii jigitades kui ka trollides. Kala oli alguses ikka täiesti passiivne, võtt selline aeglane otsa vajumine.

Alles lõuna paiku hakkas vaikselt juhtuma ja seda seekord nii jigi, trolli kui slaiderdamise peale. Haugi sort oli pisut väiksem kui päev varem, aga kala vähemalt näris. Lisaks lõi Ainile punase maja all kaks tõugjat otsa (2.88 ja 2.3 kilo).

Trollimises leidsin landikastist avamata rainbow trout yozuri, mis teistel lantidel täna selja prügiseks tegi. Lisaks tundus, et endiselt läheb peale disco muusika - kui eile meeldis haugidele Fancy "Bolero", sis täna mindi käima ABBA loomingu peale :-) Üldse päästis muusika tänase päeva, ilma selleta oleks ikka väga loiuks asi kätte läinud.

Slaiderdamine toitis seekord vaid ühes kohas kus püüdsime. Sealt ankrust kokku kahepeale kuus kala, muud ankrud aga midagi ei pakkunud. Sai proovitud mõlemal pool jõge.

Kulgesime kuni kella neljani seal rajoonis ja siis tulime püügipäeva lõpetuseks Bonderi kääru, kus Ain õhtu lõpetuseks kopikas alla kahese koha karikkoga ära rääkis. Pool kuus tulime juba maha ära. Sellise soojaga tervet päeva enam püüda ei jaksagi.

Mul kokku 15 haugi. Suurim 5 kilone. Lisaks üks ahven. Ainil 8 haugi, üks koha, kaks tõugjat, üks ahven.

Mehise ja Anti paat leidsid ühe 5+ kilose koha üles ja selle kõrvalt ka 7.6 kilose haugi.

PS! Peale sauna ütles Ain, et rohkem haugi ei võta. Liinitöö lõpetab :-) Ma pole fileerimisnuga veel väljagi võtnud :-)