neljapäev, 1. juuli 2021

Soomes, esimene päev, 30. juuni 2021

Hommikul startisin maalt varavalges. Hommikukaste põld oli alles ämblike võrkudega kaetud.

Tulek üle lahe meenutas 90ndate algust. Soome poolel praamilt maha saades ootas ees totaalne kontroll. Esmalt vaktsineerimise tõend, teravate silmadega paberite puurimine, siis piirivalve oma mitme küsimusega, millega uuriti põhjuseid, miks maale tahan saada.

Kokku läks maabumise järel selle kadalipu läbimisele 40 minutit. Järjekord oli lihtsalt mega pikk. Aga läbi me saime ja tee tõotatud maa mökki suuans sai alata.

Õhtul kella seitsme paiku läksime peale asjade sisse seadmist tegema kerget luuret. Väljas mõnusalt soe suveõhtu. 23 kraadi, lauspäike. Tuul vaid pisut jahutas. Kõuts ja Mihkel jäid kümne haru trollima. Me tegime Madisega 10 märgi all kontrollpeatuse, siis kääru peal trollimise kontrolli ja seejärel maabusime punase maja alla. Seal juba pisut valjem tuul ja laine, mis kõvasti jigitamist pärssis.

Kaks togimist mingi valemiga mootoriõli otsa sain, kuid kala ei näinud enne kui Mihkel kõrval paadiga maandudes kena ahvenaga lehvitas. Selgus et trollides oli 860 grammine, 41 sentimeetrine ahven otsa karanud.

Paar ankrut kannatasime tuult välja ja siis trollisime ülesvoolu minema. Samal sirgel Madisel ahvena värvide Rapala otsa peenikene kohapunn. Mul vaikus. Vaikus kestis ja kestis, enne suure põõsa auku veel Madisel üks kenam kala otsas mässas, aga koos landiga plehku pääses. Nööri sõlm ilmselt ei pidanud. Pekslemise järgi pakuks et tegemist oli haugiga.

Peale kella kümmet panid teised kodupoole ajama, ma trollisin tulutult veel tunnikese ja kui ahvenate kivihunniku juures oma voblerist ilma jäin, tulin ka tulema. Nii, et puhkuse algustuseks üks suur ümmargune null. Vähemalt teised said käe valgeks või siis limaseks :-) Peale selle ühe ahvena muidugi midagi kaasa võtta polnud.

Jões päris korralik vool. Sodi ujub nagu oleks varakevad. Veetemperatuur samas südasuviselt soe - lausa 23 kraadi. Järgmistel päevadel lubab kõvasti sooja, nii et tuleb palju värskes õhus praadimist.