reede, 2. juuli 2021

Soomes teine päev, 01. juuli 2021

Tegelikul peaks pealkirjaks vist panema - terve päeva praadimine kuumas ahjus.

Hommikul magasime ennast välja ja seetõttu jõudsime paati alles kella 11 paiku. Umbes, sest kellaaegadest väga aimu pole ja ka nädalapäevadest hakkab tasapisi järg käest minema... Plaani järgi suundusime meie suurt jõge pidi ülesvoolu ja teine paat kümne haru pidi teise linna otsa.

Alustasime trollimisega kohe peale suurele jõele jõudmist ning saime kohe käed limaseks. Peaaegu korraga haugitatid otsas ja ka suurused üsna samasugused. Edasi teepeal linna paar tsipakene suuremat, aga ikka alla kilost haugi. Ja üks ahven Madisel ka veel sekka. Seejärel vahtisime juba linna oma vaatamisväärsustega. Kulgesime sellest seadusekuulekalt aeglases taktis läbi.

Peale linna sügavamale alale jõudes laotasime uuesti landid sisse. Samal ajal tekkis aga väga räige vool ja hullumoodi sodi ujus allapoole. Kas põhjus oli selles meeletus voolus või polnud teisel pool linna kala, kuid peale ühe väikese kohapunni meie paat võtte ei saanud. Ja seda järgneva paari tunni jooksul. Teine paatkond raporteeris paarist haugipunnist, ehk polnud neil samuti midagi paremat.

Pansionaadi juures proovisime korraks ka jigitada. Alustasin 25 greammisega, siis 30 grammine, siis 35 grammine. Nii kui lant 45 kraadini vastu voolu jõudis, kadus põhi... Lõpuks proovisin lisaraskusega ka ja loopisin paar korda seda sangpommi. Sellega sain siis põhja kätte. Uskumatu vool - pole sellist enne näinud siin.

Tagasitee oli üsna sarnane, välja arvatud see, et päike otsustas täiega kütma hakata. Kui enne tuul veel vähekene jahutas, siis pealelõunane ahi huugas ikka täiega. Uskumatu palavus. Temperatuur kusjuures väga hull polnud, vaid 25-26 kraadi. Lihtsalt ühtegi kaitsvat pilveräbalat polnud taevas meid kaitsmas.

Mere pool linnast saime pisut paremale lainele. Kohe peale sügavat auku õnnestus 1.37 kilone koha välja meelitada. Kollase jessega. Tiirutasime selle peale samal sirgel paar korda edasi-tagasi lootuses lisa saada, aga kus sa sellega. Juhuslikuks võtuks see jäigi. Tunnike hiljem kulgesime edasi.

Diivani augu trollimine, ilusa maja tsoon, Bonderi käär. Ei midagi. Parkimine ahvenapaigas pakkus Madisele ühe haugi, aga mitte triibulisi. Edasi trollisime juba kümne haru pidi kodupoole minema. Selle sirge pealt neli võttu, millest üks haug ja üks landipikkune ahvena. Kaks neist ei jäänud otsa, kuigi üsna agressiivsed paugud olid.

Päeva lõpetasime juba kella seitsme paiku saare taga. Ilma võtuta. Umbes samal ajal keerati lambist vool kinni...

Teine paat vedas ühe haugipunni koju ja millegi ilusaga ei raporteerinud. Üsna nadi võtuga päev, nagu ka arvata oli.

Ropp päike. Ja homme läheb veel soojemaks.