pühapäev, 16. juuli 2017

Väylänpää, 15. juuli 2017

Kaks kala käes, rahulolu sügaval sees = püüginälg pea olematu. Hommikul tegin tunnise tiirukese Rootsi saare ümbruses. Tuul nii mega tugev, et sisuliselt ainult otse sai alla lasta. Hea, et vähemalt lõunakaarest. Alguses paistnud päike kadus mingi hetk täielikult ja lõpetuseks sain korraliku vihmasagara kaela. Läbimärjana tulin maha. Lantidest said mänguaega need samad, millega eile lõpetasin.

Päeva veetsime Pellos poikkinaintiajot vaadates ja seetõttu teine tiir alles õhtul. Ilm oli vahepeal jälle päikeseliseks keeranud ja tuul itta pööranud. Sellise ilmaga Soome kalda all tuule käes olla ... tänan ei ... võtsin jälle Rootsi poolse külje.

Esimene tiir lillakas hejo, punane edi, suur punane edi ja oranz wäylä. Kui suure männi alla jõudsin, siis sai selgeks et Soome poole minna ei saa - seal üks paat ees passis. Tegin siis teise otsa veel Rootsi poolelt alustades.

Lantides väike vahetus - suur punane edi asendus uue edi landiga, nimetagem seda siis triibuliseks. Wäylä asendus saksa värvides jässe vastu. Kogu Rootsi pool sai läbitud ilma igasuguste vahejuhtumiteta. Imelikul kombel isegi harjus vaikis.

Suure kivi juurest keerasin üle jõe, et õhtul ikka pisut Soome randa ka proovida. Pumba auk, kärestikust kalda poolt mööda. Kahe kärestiku vahelt mingi pudin korra edi triibulist rammis, kuid otsa ei jäänud. Kuna vesi on tõusuteel (+15cm eilsega, päeva jooksul +5cm) siis mõtlesin vahelduse mõttes kolmanda kärestiku esist ka proovida. Pole kunagi julgenud sealt kitsalt ribalt läbi lasta ja ega tagantjärgi tarkusena ka miskit mõtet polnud. Vool nii tugev, et risti tõmmates viskas landid veest välja ja sisulist püüki sellel alal ei teinudki.

Viimase kärestiku järel võtsin suuna oma kivide peale ja kammisin need läbi. Lõhe ennast ei näidanud. Tegelikult juba eilsest saati pole ühtegi lõhet pinnas käimas näinud.

Paatide sisselaskmise koha juurest kuulutasin päeva lõppenuks. Kell oli küll alles kümme, aga püüginälg puudus...

PS! Untoga Tullimies lantidest rääkisime. Ta kaks pöörlat soovitas panna. Ja kõik neli kaigast tuleks varustada plekkidega. Kompromiss (plekk ja voblerid vahel) ei olevat hea - landid liiga erinevatel kõrgustel mängivad ja täiesti teistsuguseid kiirusi tahavad. No kolme sellist lanti ma nüüd küll juurde ei osta.