neljapäev, 11. mai 2023

Edela Soomes, 10-11. mai 2023

Selle aasta kevadine haugipüügi reis sai alguse 10.ndal kuupäeval, kui hommikul kahe auto ja kahe paadiga neljakesi (Kõuts, Mihkel, Tõnu, mina)  üle lahe tulime. Ilm, mis siiamaani oli siin olnud varakevadine, muutus koos meiega. Saabudes oli juba 18 kraadi sooja ja silla peal mõnusalt soe päikeseline ilm. Sooja lubab vähemalt nädala jagu. Sättisime asjad mökki ära ja läksime mõneks tunniks vee peale.

Vesi jões pea 10 kraadi. Käisime saare tagant läbi, kus sain ühe kena võtu ja kaks latika lutsimist. Teine kontroll sirge keskel ei pakkunud mõnesaja meetrise trollimise käigus võttu, küll aga näitas ära ühe latikaparve. Ja kolmas peatus oligi juba mere ääres. Eelinfo kohaselt pidid kõik kalad seal olema.

Mere ääres ilm hoopis teine, mis mökki juures. Edelatuul puhus küll risti jõega, kuid oli piisavalt tugev, et korralikult jahedad olud luua.

Trollimine sirge peal allavoolu ei andnud lootust. Jigitamine tagumise punase poi juurest midagi siiski pakkus. Sain võtu ja Tõnu peagi reisi esimese haugi. Kolmese. Üks ankur hiljem teise veel juurde. Mul aga vaikus. Tuul ja laine väga hullud polnud, aga millegipärast ei saanud kuidagi kalale pihta. Proovisin küll oma kümme+ erinevat silikooni läbi, kuid null võttu. Samal ajal Tõnul aegajalt keegi võttis, kuid otsa ei jäänud.

Kulus pea paar tundi, kui lõpuks sain tagumise rohelise poi juurest ka käe valgeks. Musta sädeleva kp baitsiga. Ja rohkemat ei miskit. Suures hädas läksime trollimise peale üle ja saime enne varajast mahatulekut kumbki veel ühe kala juurde. Seega Tõnul 3, mul 2 haugi. Teises paatkonnas sai Mihkel trollides kolm kala ja Kõuts suutis kõik haugid enne parrast konksu otsast lahti lasta. Üks olla koll olnud.

Õhtu oli pidu...

Teine päev algas suhteliselt hilja. Peale saime nii poole kümne paiku. Ilm pidi tulema samasugune, mis eile, kuid võibolla kraadi võrra soojem.

Seekord kontrollpeatus kümne haru lõpus, kus keegi paadi alt korra vajutas, kuid rohkem närvi ei läinud. Eemal kivide peal üksik ahven ka korra triblas, aga endiselt pidime leppima sellega, et jõest kala ei saa. Mere äärde edasi.

Alustasime jälle oma punase poi juurest, kuid pidime nentima, et hommikud on siin vaiksed. Esimese võtu ja kala sain vast tunnikese hiljem. Tsoon tundus täna kuidagi tühjem ja peagi liikusime kajakatele järgnedes punase maja alla. Juba eile sealt üle trollides olid seal loodil elumärgid ja tänagi olid nad ekraanil kenasti olemas.

Algus oli üsna kõikuv. Üksik võtt ühest ankrust, järgmine juba järgmisest. Võtud ka pika hambaga ja kalad otsa ei jäänud. Kuid lõunast läks lõpuks ometi elu käima. Sain ühest ankrust kolme viskega kolm võttu järjest. See oli juba midagi uut. Päris tore periood kestis vahelduva eduga kuni kella kolmeni välja. Võtte jagus igasse ankrusse mitmeid. Vaikselt täitus külmakast haugidega. Tõsi võtt oli endiselt selline passiivselt melanhoolne ja enamus kalu ei jäänud kas üldse otsa või kukkusid kohe ära. Vast iga viies võtja jõudis paati.

Kolmest kella viieni peeti vee all siestat. Jigi põlati ära, trollimist veel kuidagi aksepteeriti. Viie ja kuue vahel tuli teine laine. Pisut lahjem kui eelmine, kuid siiski meeldivalt tegevust pakkuv. Esimese kastitäie olid Kõuts ja Mihkel mökki ära viinud, nüüd saime teisegi kasti täis.

Peale kella kuute tuli uus vaikus ja otsustasime, et sellega aitab meile tänaseks küll. Trollisime kodu poole minema. Tuleb tõdeda et ära tulles ei saanud me ühtegi võttu. Ka loodi pilt oli ikka väga tühi. Pool kaheksa kuulutasime päeva lõppenuks

Koguskoor seekord mulle. 15 haugi vs Tõnu 6 haugi. Suurim kala 4.9 kilo. Enamus sellised kopikas alla kolmesed kalad. Lantidest olid tegijad: rohekas relax, roosakas Aini lemmik, must sädelev kp baitsi. Tõnul toimis lillakas-pruun wake ja sinakas-hallikas kp baitsi. Minu kaladest 12 tulid jigitades, 3 trolli kala tulid sinaka jessega.

Teisel paatkonnal Mihklil 11 ja Kõutsil 10 haugi. Neil suurim silma järgi kuue kilo kanti.