reede, 12. mai 2023

Säina päev, 12. mai 2023

Eilne haugikogus tingis selle, et ega me varakult kuhugi tormama ei hakanud. Miski poole kümne paiku alles startisime ja ka kohe merele ei tõtanud. Kontrollpeatused jõel, Bonderi käärus kahes kohas, olid päevakavasse sisse kirjutatud. Sealt siis alustasimegi.

Väljas mõnus päikeseline ilm. Tuul edelakaarest õnneks päeva peale tugevaks ei läinud. Täiesti pilvitu. Õhutemperatuur tõusis 19 kraadini. Vesi on jõe suudmes juba 11 kraadi.

Esimene peatuspaik kajakate tiirlemise kohas ei andnud midagi. Teine ankur, päikesepaneelide maja all, pakkus aga üllatuskülalise. Esimene vise jõe teisel poolel olevale randile andis võtu. Jões, üllatus missugune. Teine vise samasse kohta ja kala lõigi otsa. Võitles hoopis teistmoodi kui haugid. Ridvaotsa võngutas, kuid sööste ei teinud. Lootsin juba et äkki koha, aga oli hoopis säinas. 2.2 kilone, uus isiklik rekord! 2019 aastal saadud rekord sai ületatud pisut rohkem kui saja grammiga. Kolmas vise samasse kohta ja 2.1 kilone tuli samuti paati. Mõlemad musta-hõbedase kp baitsiga. Lisa ei tulnud ja nii võtsime veel kolmandagi kontroll peatuspaiga enne jõesuuet.

Sügava peal. Kümne meetri augu alumises servas. Lood näitas mingeid kalasid randi peal ja loopisime siis neid. Ühe latika lutsutamise sain kätte, koha võtte aga mitte. Ja siis suundusime juba punase maja alla edasi.

Kell oli üksteist läbi. Alustasime punase poi juurest ja kulgesime ankrupikkuste kaupa allavoolu. Peagi ka esimesed võtud ja esimesed haugid paadis. Võtulainet, mida me keskpäeva paiku lootsime saada, aga ei tulnud. Kalavõtt jäigi juhuslikuks. Üks-kaks võttu ankrupaigast ja edasi valitses enamasti vaikus. Sealhulgas pidi pidevalt lante vahetama. Kui jäid ühega loopima ei saanud midagi, vahetasid värvi ja huvi tekkis kohe.

Võtte oli ikka rohkem kui poole vähem kui eile, aga see eest oli päris palju korralikke matse. Eilne särjenokitsemine oli asendunud meeldivalt agressiivsema meelelaadiga. Kui eile ei saanud paadi alt ühtegi võttu, siis täna oli neid ikka mitmeid.

Ühes ankrupaigas sattusime ahvena peale. Mõned triibud, suurim 700 grammine. Kuidas nad seal haugide vahel askeldasid, jäi meile mõistatuseks.

Jigitasime paar tunnikest, tegime seejärel trollimise puhkepausi ja võtsime veel sama tiiru ette. Korraga järgmine säinas otsa sadas ja veel suurem kui hommikune. 2.45 kg. Teine rekordi parandus samal päeval! Too tuli oranzika-valge relaxiga. Pool tunnikest hiljem õnnestus Tõnul paati meelitada neljaski kala, 1.95 kg. Seega neli säinast ühe päevaga ja kõik jigitades.

Haugidega läks aga asi aina vaiksemaks. Võtte jäi vähemaks ja poole viieks oli meie jigitamise isu läbi saanud. Õhtust võttu me ootama ei jäänud, trollisime kodu suunas minema.

Jõgi oli endiselt väga tühi. Loodile joonistusid kalad väga harva. Ainukese võtu ja haugi sain Bonderi käärust. Samas Mihkel ja Kõuts olid päeval trollides paar kala saanud.

Õhtu lõpetasime varakult, juba seitsme paiku saare taga, kus sain roosaka Aini lemmiklandiga kohapunni. Kauemaks jääda meil enam tahtmist polnud. Päikeseline päev oli oma töö teinud...

Kokku mul siis 11 haugi, 3 säinast, paar ahvenat ja üksik kohapunn. Tõnu sai täna kaks rekordit (tegelt ju mina ka kaks :-) säinarekord ja lisaks ka 600 grammise ahvenaga triibude rekordi. Hauge pidi ta kasti panema viiel korral. Täitsa tore päev oli!

Teisel paatkonnal 9 haugi ja üks ahven.