laupäev, 20. mai 2023

Pisut koha, 20. mai 2023

Alustaks jälle ilmateatest. Too lubas, et kuni lõunani on tuul väike ja kella ühe paiku hakkab edela suunast kerima ja jõuab iiliti kuni 11 meetrini sekundis välja. Päike ja 19 kraadi veel lisaks sellele. Tegelikkus aga...

Üheksast jõudsime peale. Esimene kontrollpeatus oli natukene allapoole ilusat maja. Eile seal kaks võttu trollides sain. Jigitades aga korra keegi proovis, käima ennast aga ei tõmmanud ja nii me edasi kulgesime.

Teine peatus Aini rekord koha paigas. See oli tühi mis tühi. Ja siis juba joonelt mere äärde suundusimegi. Kell ei olnud veel kümmegi, aga ees ootas meid päris korralik tuul. See mis pidi alles kolme tunni pärast saabuma. Olukord tegi jigitamise keeruliseks. Ankur ei pidanud ja kukkus meid vaikselt triivima. Laine lihtsalt lükkas vaikselt laevatee peale...  Kuna kala ka kohe ei võtnud, siis ei olnud väga kaugel otsus, et trollime mõnda aega. Sellega saimegi käe valgeks, aga mitte kasti. Väikesevõitu olid esimesed kalad.

Jõe suudmes oli täna nädalavahetusele omaselt rahvaste spartakiaad. Isegi meie ülejõe naaber oli peale sättinud. Parimal hetkel lugesin 12 paati kokku. Enamus olid püüdmas rohkem 2 meetrise sügavuse peal ja otseselt meie maale ei trüginud. Paar paati siiski ka jõe peale hoidsid.  Ka profid olid oma plaaneritega kohal. Pluss lisaks ka pikkade lihtkäsiõngedega trollijad, kes rohesaarte ümber tiirutasid. Selle püügi peaks kunagi ära proovima - päris pull võib olla 8 meetrise kaikaga, 8 meetrise jõhviga 3-5 kiloseid taltsutada. Jõhv peab vist miski millimeetrine olema.

Poole üheteistkümne paiku üritasime uuesti jigitada. Ühe haugi isegi meelitasin ära, aga püük oli tänu lainele väga keeruline. Seejärel proovisime rohu ääres slaideriga, sest seal puhus vähe vaiksem tuul. Punane maja kattis pisut ära. Ei tulnudki sealt. Nii läksimegi uuesti trollima.

See toimis. Kala jõesuudmes oli ja nii tiksusime kiirusega 3.5 km/h kolme poi vahet. Isegi koha meelitasin välja. 1.55 kg. Kajalood näitas kalasid ka viimasest rohelisest poist kaugemal ja ka kaks kala sain sealt. Seega elu jões kerib iga päevaga pisut ülespoole.

Kuna tuul ei vaibunud, siis trollisimegi jõgepidi minema. Mereäärne sirge oli väga hea. Järgmine üldsegi mitte. Isegi lood magas selle sirge ajal. Sügava peal oli paar kaart ja ka üks 45 cm koha tuli rapala kiirabi peale. Tünni sirge ei pakkunud peale ühe võtu mitte kui miskit. Kahtlustan haugi. Otsa ei jäänud. Bonderi käärust ja eriti ilusa maja tsoonist alates läks asi jälle huvitavamaks. Sealt päeva kolmanda, 50 cm koha välja meelitasin. Lisaks 5!!! haugi võttu, mis kõik ära kukkusid. Konksud on vist suurest haugide murdmisest ära nüristunud.

Kella neljast tulime juba maha ära. Järjekordne hoki vajas vaatamist. Kokku mul 11 haugi, aga sort väga lahja. Suurim vaid vast kolm kilo... 3 koha tuleb aga positiivse poole peale kanda. Kõik tulid pruunika jessega. Kevadel see lant ikka ruulib. Urmasel oli üks haug, aga sisuliselt pakkis ta lõunast juba varustuse kokku. Tema jaoks püügist sellest 1.5 päevast aitas :-)