kolmapäev, 31. mai 2023

Soomes, 30. mai 2023

Tuul, tuul tuul. Pidev loode ja läänetuul püsib. Laine seega jõel ja mere poole asja pole. Tänaseks tegime plaani vaadata teisele pool linna oleva sügisese rekordkoha paiga üle ja hiljem õhtul võimalusel mere poole piiluda, siis kui tuule maha tõmbab. Kuna õhtu pidi tulema pikk, siis hommikul mökutasime kauem. Trenni jõudsime ka veel ära teha... Alles peale ühteteist liikusime paati.

Käik teisele poole linna kujunes pettumuseks. Trollimine sinna pakkus vaid väikest haugi. Vaid paar normaalsemat lõi sekka. Koha ala oli küll loodil väga lubav - saja meetrise lõigu peale loendasime oma 6-7 suur kaart ekraanil kokku. Ehk siis kala justkui oli. Nende võtma saamine aga...

Tegime esmalt jigitiiru. Pikka aega ühes ankrus, erinevate värvide läbi mängimine ja siis veel neli sellist ankrut otsa. Oma kaks tundi peksime vett vahtu. Selle aja peale saime kahepeale 4,5 võttu. Üks kohapunn küll käis paadi juures ja üks kenam pauk oli ka, aga selles viimases kahtlustan pigem haugi. Tuli teine randi alt ja korraks ärritus.

Siis trollisime selle ala oma "staarmängijatega" üle. Yozuri ega karikko ei leidnud vee alt kedagi üles. Seejärel veel tunnike jigitamist ja kahepeale 3 võttu. Ainil üks haug paadini. Ja kui hiljem ala uuesti üle loodisime, olid varjud kuhugi ära kadunud. Saa nüüd aru, olid siis kohad või mitte.

Peale kella seitset lubati meid merele. Käisime ära, et mingigi kala saamise tunne sellise tühja loopimise peale tagasi tuua. Andruse paadilt info, et punase maja all, punase ja rohelise poi vahel, oli päeval närinud. Haug. Kohaga kehvasti. Vaid üks oli tulnud. Meie saabumise ajaks oli võtt lõppunud.

Jigitasime ja paar haugi meelitasime välja. Hiljem trollisime ühte ja sama lõiku. Päris pull oli vaadata yozuri ja karikko võistlust. Alguses kui päikene veel säras, toimetas jaapani lant natukene paremini. Siis kui päike madalale laskudes horisondil olevate pilvede taha jäi, muutus järsku kõik. Karikko kukkus laamendama, yozuri vaatas vaikides pealt. Kui paari päeva eest oli sellises olukorras tehtud karikko poolt 6:0 vahespurt, siis täna juhtus täpselt sama. Lõpuks kui karikko enam ei viitsinud (võtuaeg sai ilmselt ümber), siis yozuri justkui üritas ennast välja vabandada, tuues pika lohistamise peale viimased kaks haugi koju ära. Tundub et see jaapani oma tahab rohkem päikest, karikko pigem vähem.

Õhtu pärliks kujunes mul jälle tõugjas. Olime päeval teisel pool linna paaris ankrus meelega madala vee viidikat vahelduseks loopinud, et näha kas leiab mõne tõugja üles. Ei leidnud. Mere ääres aga ühel hetkel kajakad nn tõugjate tsoonis keerutama hakkasid. Läksime kohale. Loodile joonistus mingi suurem parv, kes põhjas ja keskvees toimetas. Panime ennast sinna ankrusse. Ain jigitas, ma panin viidika otsa. Mõned visked randile ja korraga lant "kiirrongi taha" kinni jäi. Kaks tükki suutsin võtma meelitada. Jube äge püük.
Möllu seekord veepinnal, paadi ümber, ei tehtud. Kalad vist polnud päris aktiivselt jahti pidamas või siis polnud neid seal rohkem kohal. Igaljuhul rohkem võtte ei saanud.

Päikeseloojangu ajal tulime tulema.

Haugide loendamine läks täna sassi. Arvatavasti oli meil kummalgi neid 15-20 vahel. 2 tõugjat ja üks kiisk ka veel sekka - karikko lihtsalt tassib saaki valimatult paati :-) Äravõetavat koha täna ei kohanud...