pühapäev, 28. mai 2023

Vihmapäev, 28. mai 2023

Viimase aja kalapüügi plaane suunab meil ilmateade. Täpsemalt yr.no. Tänaseks lubas vihma kuni kella kaheni ja seetõttu oli hommikune programm vabakava. Ain käis jooksmas, mina sügasin kukalt. Hästi palju sügasin.

Samal ajal oli õues kole tuuline aga vihmavaba ilm. Hakkasime ilmateates kahtlema ja sättisime kella 12 paiku peale. Seenevihm, mis tol hetke alla tuli, ei tee eesti mehele midagi. Igaks juhuks kaugele ei sättinud, ilusa maja tsooni jäime trollima ja jigitama. Seal oli hea tuulevaikne olla ja üllatusena ka kaks haugi välja jigitasin.

Ja siis hakkas kallama. Tuli kaks tundi järjest ja alles kella poole nelja paiku keeras kraani kinni. Tiksusime kogu selle aja ilusa maja tsoonist põõsa augu poole. Õnneks kala ka ei võtnud ja nii tegin ennast paadis võimalikult väikeseks, et vähem kastetud saaksin. Lubati kuni 0.5 mm tunnis vihma. No ma ei tea, pakun et see kogus tuli 10 minuti jooksul alla. Minu vanad vihmariided ja ka matkasaapad sellele valule vastu ei pidanud - varsti oli suurem osa kehast märg. Õnneks brändi andis sooja :-)

Vihm lõppes enamvähem siis, kui meie kannatus katkes. Olime just otsustanud koju sooja minna, kui võluväel pilved laiali vajusid ja päike välja tuli. Kuna vahetult enne seda olime nn "lõpetuseks" ühe jigitamise kopraaugu juures teinud ja sealt ühe koha (44cm) ning haugi välja meelitasin, siis olime dilemma ees. Äkki ikka mitte minna koju ja kuivada jõe peal ära? See viimane versioon jäi lõpuks peale ja otsustasime vaadata, et kas kuivame kohapeal ära ja saame külmast lahti.

Peagi olidki riided vaikselt kuivamas ja üsna soe olla, vaid jalad jäid läbimärjaks. Ilm oli terve tunnikese päikeseline, tuulevaikne, soe. Proovisime selle aja jooksul sügava peal mitmest kohast ja selle alumisest otsast sain teise koha (48cm) ja ca 4 kilose haugi. Üks tegelinski pääses ära, kahtlustan haugi... ja üks togimine oli veel. Ain tragis lisaks paadi alt teise samasuure haugi välja. Võis vabalt olla, et seesama kala, kelle enne olin lahti lasknud :-)

Seejärel kadus päike pilve taha, tõusis tuul ja kuna päris kuivaks riided ikkagi ei olnud saanud, oli peagi ka külm. Trollisime minema. Sügav ala ... null võttu. Ilusa maja tsoonis UV karikkoga üks haug ja kaks ära pudistamist. Ain pani ka lõpuks yozyuri pingile istuma, kuna see lant vist kaks päeva järjest kala ei võta; ja seejärel oma karikkoga teise haugi välja meelitas. Tundub, et karikko vastu saab vaid teine karikko :-) Peagi aga koju sooja kiirustasime.

Kokku siis 2 koha (esimesed mõõdus jigikohad see aasta) ja 5 haugi. Kohadest üks pruuni vertical jigiga ja teine väikese sinaka relaxiga. Mõlemad sügava pealt.