neljapäev, 25. mai 2023

Vahepäev, 25. mai 2023

Ilm muutus järjekordselt ära. Temperatuur hakkas langema ja mis hullem veel, tuule keeras loodest puhuma. See piirab oluliselt meie püügitsoone, sest suurel jõel tähendab see vastikult kõrget lainet. Nii otsustasimegi eile õhtul, et neljapäev sedapuhku pole suurem asi kalapäev. Plaanisime kella 11st peale minna ja kindlasti kella neljaks tagasi olla, et hoki veerandfinaale vaadata. Kuna jõesuue oli mängust väljas, seadsime paadi suuna linna poole.

Suurel jõel oli korralik jänes peal, seega panime voblerid koheselt paadile sappa ja kulgesime ülesvoolu minema. Väheke paremaid ilmatingimusi otsima. Algus oli lubav, karikko sai esimese saja meetriga kaks kala otsa, aga pudistas nad ära. Ilmselt haugid. Hiljem lanti uurides selgus, et kahel kolmikul oli üks konks sirge. Ei teagi millal eile selle niimoodi ära väänasin... Edasi aga. No harva juhtub siin jõel nii, et saab 5 km trollida ilma ühegi võtuta. Tulime kuni jalakäijate sillani ilma ühegi elumärgita. Vahet ei olnud, mis lante leotasime. Ka lood oli suures osas tühi. Vaid viimasel sirgel midagigi näitas.

Tegime proovi mõttes seal ühe jigi ankru, aga kui 35 grammine põhja üles ei leidnud, andsime alla. Edasi... läbi linna kümne harusse. Saime väiksemas harus vaevu paar minutit allavoolu trollida, kui korraga mul ritv paindes. Vaatepilt oli üllatav, viimane võtt oli 2.5h tagasi! Koha. 44 cm. Jesse viidika otsa.

Kümne haru tõestas, et keegid seal vee all endiselt elavad. Mul lisaks kohapunnile ka kaks haugi ja Ain sai sealt ka ühe korralikuma otsa. 4.3 kg. See kala elab edasi - fileerimisenorm olla täis :-)

Päeva lõpetasime koskineni haru trollides (Ainil sealt üks haugipunn) ja diivani lõigu uuesti läbi trollimisega. Mulle sealt päeva lõpetuseks üks 2+ haug. Juba enne kella nelja tulime maha ära.

Õhtupoolikul passisin mina hokit ja Ain kiusas sillal erinevaid kalu. Mõned kenad ahvenad ja paar allakilost latikat.