reede, 19. mai 2023

Uus ankrumees, 19. mai 2023

Urmas tuli rongiga ja siis tipa tapa linnast mökki. Ta on mulle paadikaaslaseks kahel püügipäeval. Ankru peal. Saan paar päeva ilma ise köit sikutamata kala püüda.

Reedeks muutus ilm selliseks nagu ta kogu aeg olla võiks. 19 kraadi sooja, päike paistis, lõuna ja edela tuul polnud üle mõistuse tugevad. Sellise ilmaga on jõe suudmes päris mõnus olla. Isegi kui on laine, siis see on risti jõega ja väga suureks ei saa paisuda.

Peale läksime kella 9-st. Esmalt kontroll päikesepaneelide juures. Üks kolmene tuli juba teise viskega paati. Sinise kp baitsiga. Huvitaval kombel pole ma suudmes sellega võttugi saanud, samas jigitamised üleval pool pakuvad sellele värvile enamasti võtte. Teine peatus sügava peal, sest voolu polnud ja seal kannatas ka 25 grammisega jigitada. Kala ka polnud. Ka loodil mitte.

Kolmas peatus juba punase maja all. Kohale jõudes oli kell pool üksteist ja kuni kaheteistkümneni oli üsna lõbus. Haug võttis ja saak kastis kasvas. Võtud olid enamasti väga "kribud", see tähendab väike nõks ridvapitsil... seetõttu ka palju äraminekuid. Ka Urmas sai peagi käe valgeks.

Lõunast saabus paus. Haug oli all ja näitas ennast, kuid ei käivitunud. Kasutasin juhust ja mängisin uusi ostetud värve läbi ja leidsin ühe sini-valge endale põhimängijate hulka juurde. Urmas samal ajal avas fileerimisvabriku. Tunnike hiljem oli tal 10 kilo fileed ja mul vaid üks kala juurde lisandunud.

Poole kolme paiku tundus, et nüüd tuleb uus võtulaine. Sain kolm võttu järjest roosa silikooni peale, üks kala ka paati. Seejärel keerati aga vana plaat uuesti peale. Togis, aga ära võtma ei nõustunud.

Tegime siis lõunasöögiks paar trollimise tiiru ja kui seejärel ka võttu polnud tekkinud, käisime korra ka rohuääres pildumas. Sain sealt westini slaideriga päeva suurima 5.5 kilose. Seejärel aga trollisime kodu poole minema. 16.20 pidi hoki hakkama ja selleks ajaks tahtsime mökki tagasi jõuda.

Ilusa maja sirgel leotasime veel mõnisada meetrit voblereid ja sain sealtki kolm võttu. Nii et jões on kala ilmselgelt aktiveerumas.

Päeva kogusaldo oli 19 haugi, 1 ahven ja 1 alamõõduline kohapunn. Neli kala tulid trollides, üks slaideriga, teised jigitades. Urmasel 3 haugi. Ilus päev oli, mõnus olla ja püüda. Samas püügiemotsioon käib ikka vaikselt alla. Haug siin ja haug seal... koha tahaks!