teisipäev, 3. august 2021

Soomes, esimene püügipäev, 02. august 2021

Ain pidi saabuma kella ühe paiku, nii ei hakanud ma hommikul peale minema. Käisin jooksmas ja sättisin paadi korda. Lisaks kasutasin juhust ja tegin linnas burgeri. Kell üks saime Motoneti juures kokku ja hävitasime poe landivarud. Seejärel läbi linna Noebyd ostma, aga seal ootamatult uksel silt - tulge teisipäeval või kolmapäeval. Tore pood ikka küll... Seejärel juba mökki ja kella kolme paiku vee peale.

Väljas vahelduv pilvisusega ilm. Sooja paarikümne kraadi ringis. Siis kui päike paistis oli palav, kui päike ei paistnud, siis külm. Vool sisuliselt olematu.

Põrutasime otse põõsa auku. Paadi kiirus polnud just suurem asi, vaevu 24 kilti tunnis saime kätte. Kahtlustan, et kahe põhja vahel on vesi... Lisaks tegi mootor ka korra imelikku häält ja tõmbasin hirmuga gaasi igaks juhuks maha. Transportimise järgne õli lekitamine oli kangastumas juba silme ees, aga õnneks täna (ptui-ptui-ptui) täna midagi ei juhtunud. Vast ei juhtu edaspidi ka.

Põõsa augus jõel paras laine peal. Null paati. Võtsime trollimise/loodimise ette. Sügavik oli üsna tühi. Vaid selle alguses üks kenam vari ja siis sügaviku lõpus teine samasugune. Trollimine ise ei pakkunud ka midagi ja nii tegime esimese ankru, sügava lõpus. Kahe viske järel esimene kohapunn käes. Paar togimist veel ja siis Ainil käsi valge. Ilmselgelt ka uus rekord. No umbes 35 cm. Pildistasime kala saja erineva nurga alt, ikkagi ajalooliline saavutus ja saatsime kala vette tagasi. Rekordi parandus number üks oli dokumenteeritud.

Sellest ankrust tulid veel mõned togimised, kuid suurt kala, kes loodile oli oma jälje jätnud, me võtma ei saanud. Peale vaikuse tekkimist trollisime sügava teise äärde ja tegime seal suure kala pildi juures ankru. Sealt kaks viset ja kaks punni. Paar proovimist veel ja vaikus. Uuesti trollimine ja tagasi esimese ankru juurde.

Algus üsna sama. Togimine, punn ja siis korraga keegi kerimise pealt haaras. Haug? Jäi taha ja istus põhja. Sikutasin ja sikutasin teda seal, too ei teinud ühtegi sööstu ega midagi, liikus vaid vaikselt paadi poole kaasa. Koha? Alles paadi all ärkas järsku üles ja tegi kaks kärriga sööstu. Kuradi haug siuke... Peagi 2.6 kilone kahva maandus ja Ainile fileerimiseks kasti kolis. Kaks korda sain selle kalaga siis "petta".

Selles ankrus midagi lõbusat enam ei juhtunud ja nii trollisime järjekordselt teise äärde, kus Ain pühendus väikeste limade välja meelitamisele. Üks ahven ka sekka. Mul paar togimist ja rohkem ei miskit.

Tegime siis veel ühe trolli ja veel ühe ankru, mis üllatas latikaparve nagistamiste ja võtmistega, ning kuna ilm keeras järsku külmaks - tuul ja õhtune jahedus, siis peale seitset trollisime kodu poole tulema. Alles Bonderi käärus saime esimese trollimise kala. Õigemini mina sain. Alustuseks üks haugipunn, siis teine ja lõpetuseks kohapunn ka veel takka. Jesse viidikaga.

Üheksast tulime maha.

Päeva kokkuvõtteks üllatas positiivselt punnide aktiivsus jigiga püügi. Negatiivselt see et sügavas nii vähe varje oli näha. Kas see oli juhus - elame näeme. Päeva jigivärviks osutus... sinine! KP Baitsi sinakas lant käis kõvasti närvidele kõigile.