teisipäev, 21. mai 2013

Soomes, pühapäev, 19. mai

Pühapäev. No mitte ei lasta magada. Enne kaheksat elu juba keeb. Hommikune ilm oli väga ilus – varakult juba suvine leitsak, tuuletu ja päikeseline päev ootas ees.

Kuna eilsed kohapunnid andsid lootust, et koha hakkab ennast liigutama, siis jäime oma taktikale truuks – ikka mere poole. Paar kohustuslikku, mitte ühtegi võttu pakkunud vahepeatust loomulikult tee peal...

Mereäärne poide vaheline pildumine aga ei pakkunud jigitade jällegi midagi peale punnide., mistõttu panime põhirõhu trollimisele. Sõitsime edasi tagasi kahe poi vahel ja lõpuks ka tulemus, Tarmol 1.2 kg koha ja mõne aja pärast ka paari kilone haug mul. Edas vaid punnid.

Ilm oli tõeliselt mega, kuni lõunani sai rahus päevitada ning merepind oli peegelsile kuniks lõunapaiku äiksepilvi koguma hakkas ja mingi hetk isegi viis minutit vihma tegi.

Pealelõunaks suunasime paadi jõe peale ning trollisime edasi. Seal kus eile tuli trollimisel koha läks actioniks. Esmalt löök minu ridval ja korralik kala taga. Vastu voolu väsitamine võttis korralikult aega. Tulemus 4.9 kg.

Kuna kala väljavõtmisega vajusime allavoolu merepoole, saime veel kord sama kohapealt üle sõita ja sedapuhku kala Tarmo ridva otsas. Törts alla kolmene haug.Kammisime edasi põõsani ja ka sealt tagasi mereni, kuid rohkem võtte ei saanud.

Tagasiteel pildusime jigiga sama koha läbi, kus eelnevalt haugid olime saanud ja sain kaks korralikku lööki ja ka kala taha – tundus olevat koha moodi, enne kui otsast ära pudises.

Uuesti merele, kus esmalt poide kandis – üks korralik tonks aga rohkem ei miskit ning suundusime sedapuhku rohuvahele plekki pilduma. Vett pool meetrit ja natuke peale. Ei läinud kaua aega kui punne hakkas tulema, sekka ka üks „ära läinud“ paari kilone, mille pika punnimise peale „vabastasime“ - kuna kastis oli piisavalt hauge ja mina neid enam ei tahtnud ning Tarmol oli eilselt fileerimisest juba kõrini, siis võttis Tarmol otsus tahan-ei taha pikalt aega; kuniks otsus venis loksutasin kala paadi kõrval. Lõpuks otsustasime, et tõstan kala trossi otsas (esteedid sellised – ei taha käsi limastada:-) paati ja kui kukub kasti siis jätame ... ei kukkunud õnneks, kukkus merre...

Punni tuli pidevalt ja ühte korralikku kala nägime põõramas, aga landi otsa rohkem suuri ei tulnud. Samas rohus kudes latikas täie hooga. Vee temperatuur meres oli tõusnud juba 13,5 kraadini.

Trollisime ja jigitasime poide vahel kuniks äikese pilv ähvardas meid merel tabada ja selle vältimiseks õhtusele latikale sättisime.

Kaks põrsast jälle kotti – 1.3kg ja 1.4kg

Kõuts ja Tõnn käisid hommikupoolikul linna all, ei saanud sealt midagi ning võtsid enne Tallinna sõitu kümne märgi alt paar laitkat kaasa.

Kahe lahkunu asemele tulid õhtuse võtu ajaks kohale Mehis, Anti, Kalev. Nende saakideks samuti mõned paari kilosed haugid ja Mehisel kolm kohapunni... Tundub, et koha hakkab võtma...

Kokkuvõtvalt päev kus tegevust jagus – haugidest sai ikka korralikult siiber. Külmakasti sai kala ka piisavalt.