teisipäev, 6. mai 2014

Lääne Soomes, 05. mai 2014

Anti lubas hommikul viiest peale minna ja kõik kalad välja võtta, nii me ei näinudki mõtet enne kella kaheksat ennast üles ajada. Silmad lahti, redelist alla esimesele korrusele, et kohvi juua ... ja  esimene kes vastu tuli oli kella viie mees... Polnud ta kuhugi läinud, olla kole tuuline olnud:-)

Pool üheteist paiku sättisime ennast lõpuks jõele. Tuul vaiksem kui eile, ilm üsna päikeseline ja ka natuke soojem kui eile. Suund mere poole. Kontrollpeatused "kümne märgi" all ja sama haru lõpus ei andnud midagi. Järgmisena trolling eilsetes võtupaikades ja ka kontroll jigitamine samas rajoonis. Vaikus. Päevad pole vennad.

Edasi trollides mere poole. "Tünni" lähedalt õnnestus üks pooleteise kilone haugipoiss otsa meelitada, kuid edasi kuni "põõsa" alla välja ei näidanud ei lood kala, ega roninud keegi ka landi otsa. Kohustuslikud kümme minutit ka "põõsa" all ja siis hooga merele välja.

Merel läks väheke huvitavamaks. Esmalt sai jigi pommitatud, kuid kala huvi selle vastu tundus puuduvat ja siis panin huvi pärast pleki otsa, et meetrist vett proovida. Üllatus oli suur, kui teise viske ajal pea nelja kilone haug otsa vajus. Tuli nagu miski ront ilma ühegi sööstuta paadini välja. Jägmine vise samasse kohta ja korralik pauk ridvast läbi, aga otsa ei jäänud. Veel üks vise ja de ja vu... Seejärele Tõnul lant kinni jäi, käisime päästeoperatsioonil ära ning tagasi tulles oli kala huvi kustunud.

Paar tundi kolistasime merel erinevates paikades, nii jigitades kui trollides ning siis liikusime jõe poole tagasi. Seal mökki kaaslased oma paatidega kahtlaselt kauaks ankrusse olid jäänud. Ei tundunud magavat, hoopis kahvasid vees leotasid. Väidetavalt haugi action käimas. Võtsime ka sappa ja saime võtust ka veerand tunnikest osa. Üks paari kilone haug ja kaks kohapunni. Siis jooksid kalad kuhugi laiali ja paadid samuti.

Kell juba palju ka, võtsime suuna kodu poole. Ikka trollides. Algus oli palju lubav, sirge pealt veel üks haug ja üks kohapunn. Järgmine sirge aga ... Vahetult enne "põõsa" auku, ehk paar kilti hiljem, kobistas veel üks kohapunn lõpuks otsa. Järgmise sirge osa jätsime vahele ja põrutasime eile elamusi pakkunud kohta. Kajaloodi aku oli selleks ajaks otsad andnud ja nii kobasime trollides pimesi. Peagi oli karistus käes, kollane jesse jäi põhja ühele rondile seltsiks...

Panin otsa vähe suurema jesse, mis kümne meetri kaugusel paadist nelja meetri sügavuse põhja üles kündis. Aga selle eest tundus see kohale meeldivat Üsna kiirelt kolm võttu, väiksed kalad otsa, üks neist ka paadini jõudis. Haugiga aga oli selles kohas täna kehvasti. Tõnu ühe paarikilose meelitas välja, kuid ainukeseks see jäigi.

Vahelduseks proovisime samas paigas ka jigiga ning veel üks kohapunn. Lõpuks andsime alla ja läksime latikat kiusama. Tunniga seitse latikat, neist suurim 1.8 kilo tegid päeva lõpu rõõmsamatesse toonidesse. Üheksast tulime maha ära.

Suht väsitav päev oli. Ilm oli oluliselt meeldivam, kui eilne, võtt aga nii ja naa. Nagu vahel oli, siis nagu ei olnud ka...