pühapäev, 5. oktoober 2014

Lääne Soomes, 05. oktoober 2014

Kalev pani pool kaheksa mootorile hääled sisse ja ajas sellega mu üles. Ega ma kade ei olnud, ajasin siis teised ka üles:-) Hommikukohvi sai joodud umbes tunniga ja kella üheksa paiku olime juba jõe peal.

Ilm tõotas tulla päikeseline ja soe, kuid tuult lubas kagu suunast tugevamat kui eelmistel päevadel. Alustasime kümne märgi all. Eile õhtul otsa seotud hõbedane viidikas lendas suure kaarega piki ranti teele ja mõni rullipööre hiljem vajus keegi otsa. Ja mitte punn, vaid ikka korralik raskus hetkega taga. Ridvaots pani agressiivselt pekslema, selge haug. Keerasin siduri maha, trossi ju vahel pole, äkki venitab kuidagi ikka paadini ära. Kala hoidis põhja ja tegi seal lühikesi sööste. Peagi siiski paadini soostus tulema. Paar klõpsu ja nii kolme kilone haug leidis tee tagasi jõkke.

Rohkem võtte ei järgnenud. Põrutasime edasi suurele jõele. Sinna kus eile õhtul paar korraliku pauku ridva pihta saime. Pool tunnikest mängisime erinevate värvidega paaris erinevas ankrupaigas.  Mitte kui midagi ei toimunud ja kuna vaikselt keris tuult juurde, kulgesime allavoolu minema. Seal tundus lainet natuke vähem olevat. Järgmise peatusepaiga valisime "ilusa" maja rajooni. Eelmistel päevadel ju midagigi siin toimunud, miks mitte nüüd.

Algus oli vaikne, kuid siis leidis Mihkel oma landikastist miski "paelussi" värvides landi. Tõeliselt rõveda välimusega. Loopis seda ja hakkas iga viskega võtte saama. Mul aga ei miskit. Käisin kõik oma erinevad värvid  läbi, aga kuna mul mitte ühtegi ligilähedaseltki sellist "koledikku" ei olnud, siis passisin kurvalt kõrval toimuvat actionit. Kala sort oli muidugi nigel, kuid igav Mihklil ei tundunud olevat.

Laulupidu kestis vast tunnikese ja selle lõppedes liikusime allavoolu edasi. Sedapuhku trollides. Lõuna aeg ka juba praktiliselt käes, hea leiba nosida. Esimene koha, pea kilone, ronis otsa üsna varsti. Enne järgmisele sirgele jõudmist veel paar kohapunni otsas käis, kuid siis pikk pikk sirge ilma ühegi võtuta. Jõudsime lõpuks põõsa alla välja. Sealkandis pisut jigitasime ning tulemuste puudumise tõttu edasi trollisime.

Lõpuks trollides jõe suudmesse välja jõudsime. Siin pikema jigitamise ette võtsime. Paate täna oluliselt vähem kui eile, sättisime ennast teistega ühele joonele. Esimese viskega oli selge millega siin tegeletakse. Ahven näris isukalt ja tundus et kõike. Saime poole tunniga oma tunnetuse, mismoodi kala võtab, tagasi. Kahjuks koha aga siin ei tundunud kellelgi olevat.

Järgmisena tekkis mõte pisut eksperimenteerida. Kuna eile nägime madalas soomlaste paate trollimas, siis meenus mõne aasta tagune kohalike ralli, kus mitu paati ümber kõrkjate trollides kohasid järjest välja võttis. Äkki nüüd ka koha madalas? Poole tunni pärast oli selge, miks täna seal kedagi teist trollimas polnud....

Tuul tugevnes aina enam ja kui kõrkjate vahelt lõpuks jõe soonele tagasi jõudsime oli kõikjal juba korralik lainetus peal. Trollisime ülesvoolu minema. Siin enam jigitada ei andnud. Kündsime vastu tuult ja lainet ülesvoolu põõsani välja. Üks paari kilone haug tekitas vahepeal elevust, rabadest voblerit sellise hooga, et pidi peaaegu ridva käest ära sikutama. Paar kohapunni ka veel välja võlusin.

Kui hommiku poole polnud mul lanti millega kaladele meele järgi olla, siis trollides polnud Mihklil midagi sellist vette panna, et kalad otsa tuleksid.  Tasakaalustasin natukene seisu :-)

Õhtuseks võtuks seadsime ennast hommikusse piirkonda tagasi. Kohapunnid tegid karbi lahti ja pakkusid meile vähemalt õhtuks mõnusaid tokse ja paar kala ka mis külmakasti kõlbasid panna. Hommikune läbipaistev lant enam Mihklil ei toiminud. Ruulisid pigem  muud heledad või kollasemad toonid.

Päris hämaraks käisime korraks ka "diivani" augul ära. Jigitamisele vastas vaikus. Trollimise käigus sai Mihkel lõpuks oma päeva ainukese trolli koha ka kätte. Pool seitse tulime maha.

Kokku mul vaid kolm üle mõõdu koha. Mihklil neli. Haugid kurinahad kiusasid täna päris korralikult, lisaks paarile korralikule poisile terve hulk lasteaia pärdikuid landi otsa ronisid. Õnneks ükski lante ära ei viinud. Mehise paatkond üheksa kala ära võttis. Nende paadis päeva lõpuks ka väikesed inimkaod...