teisipäev, 11. oktoober 2016

Lõpuks ometi läks huvitavaks, 11. oktoober 2016

Viimane päev. Õhtusele praamile piletid, see tähendab et püügiaega vaid poole päeva jagu. Tõusime seetõttu natukene varem ja juba üheksa paiku olime peal.

Ilm hall - pilves ja tuuletu. Vesi 8.6 kraadi. Leiutama ei hakanud, võtsime suuna otse eile õhtusesse võtupaika. Konkurente ei paistnud kusagil ja nii saime ennast heas paigas kenasti ankrusse panna. Mingi vool oli olemas, kuid 20 grammise peaga kannatas täiesti loopida. Alustasin eile ilma teinud mootoriõliga.

Esimesesd visked andsid pildi kohe ette - kala enam randis ei paistnud olevat. Või ei võtnud. Peagi keskvett pommitama hakkasime ja kohe ka korralik pauk. Otsa ei jäänud. Koit ka mingi hetk samalaadse kogemuse sai. Uuesti võtma kohad ei kippunud ja nii alustasin värvide mängu. Nii kui klouni otsa sain, tuli järgmine pauk. Üsna paadi alt ja jälle otsa ei jäänud. Väheke vanduma võttis.

Uuesti vaikus, mängisin järgmiste värvidega. Viidikas, miski relaxi hall, punane ja kohupiim, kole lilla ka veel, uuesti mootoriõli. Ei miskit. Panin siis uuesti klouni otsa ja esimese viskega väike koha otsa rabistas. Ning uuesti vaikus.

Vahepeal üks soomlaste paat üritas täpselt viskeraadiuses püüdma hakata. Paadi järgi profid, käitumiselt tropid. Pommitasime jigisid nende paadi külje alla, seejärel vaikselt eemale vajusid.

Mingi hetk sain oma jigitamise ajaloo kõige suurema palgi vee alt kätte. Kütet oleks tervele külale jätkunud:-) Ja Mehisele infoks, et see sai välja venitatud powerpro nööriga.

Kuna selles ankrupaigas midagi enam ei toimunud, võtsime järgmise. Ning jälle paar korralikku võttu, kuid kala otsa ei jäänud. Seejärel vee all vaikus. Tegevust küllaga, tulemust ei miskit. Niimoodi ankrupaikade kaupa allavoolu ankrut venitades jõudsime sinna paika, kus eile viimased võtud saime. Olin selleks hetkeks piisavalt nördinud sellest, et kala võtab, kuid otsa ei jää ja panin Koidu soovitusel jigile peale lisakonksud. Tulemus kajastus järgmises võtus. Kilone koha kolis paati. Järgmise viskega jäin aga landist koheselt ilma - lisakonksu negatiivsem külg andis tunda.

Viimaks võtud kadusid ja nii kolisime augu teisele poole ümber. Selleks hetkeks keris vool ennast kiiremaks ja vahetasin jigipea raskema vastu. 25 grammisele. Järgnes enam-vähem sarnane stsenaarium mis päeva alguses. Pommitasin jälle ilma lisakonksuta, kala lööb, otsa ei jää. Uuesti lisakonks otsa tagasi, lant koheselt põhja kinni.

Koit noppis oma esimese ja mõni aeg hiljem ka teise koha paati. Erinevatest ankrupaikadest. Kolmandal lisakonksuga jigitamise katsel sain ka ühe kala veel kasti. Ja peagi jälle landist ilma jäin...

Kella kaheteistkümne paiku võtud lõppesid. Sain veel mingi aeg korraliku matsu paadi alt, ilus kala mõni sekund otsas oli ning loomulikult ära kukkus. Ei saanudki sotti, miks täna niipalju ärakukkumisi oli.

Kell 13 tulime maha. Päeva tegijaks oli minul kloun; Koit oma võtud daiwa duckfin talega sai (lillaka selja ja hõbedase kõhuga).  Kummalgi oli võtte nii kümmekond, lisaks kahele kohale saime käed limaseks ka. Ülo meeleheaks tegin kilosest kollist ka pildi:-)

Mul neist võttudest viis tükki ikka väga konkreetsed matsud olid. Sellised, milliseid eelmistel päevadel polnud enamasti tundnuki. Huvitaval kombel täna enamasti võtud keskveest, randis üsna tühi pommitamine.

Reisi lõpuks väheke mõnusamat actionit kulus väga marjaks ära. Varsti jälle tagasi:-)

PS! Kui ma jutu üles panin oli paarimees alles teel Tartusse - sumadanid kõik fileed täis. Vast jagab teistele bussikaaslastele ka kala:-)