reede, 22. september 2017

Lääne Soomes, 22. september 2017

Hommik algas meil hilja. Põhjus puhtalt selles, et väljas pilves ja hall ilm. Õhtune pikem meelelahutusprogramm ei olnud kindlasti selle põhjuseks:-) Jõele sättisime alles kusagil poole kümne paiku.

Päeva alustasime saare tagant. Eile teine paat seal kontrollimas käis ja ei saanud midagi. Ega meilgi paremini läinud. Miski võtupoja sain ja see oli ka kõik. Voolu polnud, suur koha polnud kodus. Edasi kümne haru pidi allapoole. Kivipaisu taga - üks võtt null kala. Paatide sisselaskmise kohast allavoolu mitu ankrupaika, üks kohapunn tulemuseks. Lõpuks sirutasime paadil jalad välja ja panime otse mere poole minema. Sügava peal üks kontrollpeatus ei andnud ka midagi.

Kell juba pool kaksteist kui punase maja sirgel rohelise poi juures ankrusse sättisime. Päike isegi korraks sel hetkel pilve tagant korraks vabanes... Esimene vise ja esimene kala kastis. Must-valge kp paitsi. Tundus, et jõudsime just õigeks ajaks, aga ei. Samast ankrust veel paar võtupoega, järgmisest miski punn, ülejärgmisest... asi kiskus aina vaiksemaks. Mängisin oma traditsioonilised värvid - kloun, mootoriõli, vale mootoriõli läbi; lisaks panin otsa ka mitte traditsioonilised - kiirabi, miski imelik lilla lant, siis veel üks lilla, rohekas punase sabaga, veel paar erinevates toonides kp paitsit... Ei aidanud seegi. Võtt oli lihtsalt läbi saanud.

Järgmine peatus punane poi. Seejärel mere peal olev punane poi. Mõlemast paar märki et kala all (togimist) aga korralikke võtte mitte üks teps. Otsustasime lõunasele trollimisele üle minna.

Pikalt ei teinud, mereäärne sirge. Kaks võttu, üks kala paati. Roheliste triipudega jessega ... ja siis jäin sellest voblerist ilma:-(  Tegime siis veel paar jigitamise ankrut oma tunnikese jagu ja kuna ikkagi midagi ei juhtunud, trollisime ülesvoolu minema.

Merest järgmine sirge oli väga hea. Päris mitu võttu ja ka mõned kalad paati. Kollase jessega. Sügavast aga ülesvoolu olev sirge null mis null. Ei ühtegi võttu terve sirge ega ka kääru peale. Esimene elumärk punnkoha näol tuli alles ilusa maja all. Mingi hetk oli vool ka tekkinud ja nii polnud pointi sügava peal rohkem püüda - sangpommi oleks pidanud koos konksuga kasutama, et põhja kätte saada...

Panime ennast ilusa maja kanti ankrusse ja sain ka ühe korraliku kala otsa. Ära läks. Puhas oma viga - seal üks paha koht ja sellest üle kerides arvasin, et lant põhja kinnitus, aga ei, ühel hetkel sain aru, et kala, aga haakimise olin lihtsalt maha maganud...

Paar ankrupaika seal kandis, siis kõrkjate äärde. Õigemini kohta, kus kunagi olid kõrkjad, nüüd enam aga millegipärast enam neid pole. Tegin seal oma korrapärased kolm viset ja kavatsesin neljanda ajal öelda, et läheme edasi, kui ootamatult kümme meetrit enne paati korralik mütakas. Ja kohe keegi nagu hailõugadega lõgistama pani. Kala suurus ilus, võitlus nagu haugil. Mässas päris pikalt põhja peal, enne kui pinda sain. Ilus koha hoopis. Pisut üle 2.5 kilo. Väga mõnus sellist tõmmata.

Koha ei ole ju enamasti ühe kaupa ja nii pommitasime edasi. Pea pool tunnikest samas ankrus. Proovisin ka landivahetust, kuid tulu ei miskit. Tundus et see koha oli ikka üksik, või siis keeldusid teised millegipärast koostööst. Ankrupaik allavoolu sain ka ühe kena võtu ja kellegi üle kilose kala ka korraks otsa, aga ära kukkus. Kuna kogu see võtt oli uskumatult kaootiline, siis otsustasime lihtsama vastupanu teed minna ja kolisime kümne harule trollima. Ega seegi parem olnud - terve pika sirge peale null võttu. Mismoodi need lõuna eesti mehed siit neid kolle trollides välja meelitavad, aru ei saa...

Õhtu lõpetasime saare taga nullitades. Päeva peale kokku mul 12 koha, millest 6 ära võtsin. Tarmo ühe koha paati sai ja paar punni kosuma saatis. Lisaks ta kahe haugiga maadles. Õnneks need meie kasti ei maandunud. Üks pääses vabadusse ja teine jäi Kõutsi püünisesse kinni, kuna too juhtus õigel ajal õiges kohas olema. Teine paat sai lisaks meie haugile veel kaks koha ja hulganisti diskomuusikat kohalikele pärismaalastele mängitatud. Nüüdsest siinkandis enam soome poppi ei kuulata:-)

NB! Päeva nael oli üks paadike, mis purjetades allavoolu merele suundus. Ilma mootorita. Kuidas ta küll tagasi sai:-)