teisipäev, 15. mai 2018

Päev mil sai küll, 14. mai 2018

Ega me hommikul just varased polnud. Nii poole kaheksa paiku sai silmad lahti tehtud ja veele minek võttis aega. Pikk ärkamine lihtsalt. Igal juhul startisime pisut enne poolt kümmet mere poole. 25 minutit täisgaasiga päevitamist ja kohal. Esimese poi juurde.

Igapäevase ja järjepideva päevitamise tulemusena lõppes nüüd ametlikult Tõnu tranformeerimise protsess - kangekaelsest valge rassi esindajast oli saanud päikese mõjul midagi muud:-) Ega ma ise vist parem välja ei näe, peeglit on juba paar päeva üritatud vältida:-)

Ilm nagu ikka. Välja arvatud tuul, mis oli keeranud läände ja puhus õrnalt vastuvoolu. Nii nõrgalt, et tekitas veele kerge katuse ja andis võimaluse põhjareljeefi korralikult lugeda.

Esimene vise musta KPga ja ... olin juba lõpetanud kerimise, tegin inertsist kaks tirgutamise tõstet, ning keegi laksas tugevalt. Otsa ei jäänud, aga milline algus. Järgnes Tõnu "hetk"- kolm võttu ja kolm kala pudises otsast. Rohelise relaxiga.  Ma jätkasin jonnakalt selle värvi vältimist ja proovisin teisi toone. Esialgu tulutult.

Teine ankruplats sai viskepikkuse võrra allavoolu. Seal kedagi ei elanud. Kolmas veel viskepikkus edasi. Algas kõik kuidagi mitte midagi ütlevalt. Mul täiega vaikus, Tõnul neljas võtt paadialuse  lajatusega. Otsa ei jäänud. Panin oma landi samale trajektoorile ja sain samast kohast ka laksu, kala korraks otsas ja ära pudises. Panin uuesti samale liinile ja kala uuesti laksas. Kena sõit, pikalt ja kangekaelselt punnitas vastu. 4.2 kilone haug. Uue väiksemat tüüpi musta KP baitsiga. Uskumatult elavaloomuline. Tõnu muidugi selle kala enda omaks luges - ta olla giidiks olnud mulle:-)

Järgnes 20 minutit täielikku actionit- võtt siit, võtt sealt. Paar haugi paadini sai toodud, kolmesed poisid, täkku täis... Tõnnil ka võtte palju, kuid kõik täna millegipärast plehku said. Mingi hetk ankrupaik jahtus ja tõmbasin paadi ankruga lohistades edasi.

Järgmises peatuses paar konna. Tõnu sai käe valgeks. Seejärel teise kaldasse, kus kõik järgnes sama meeldivas rütmis - võtt siit, võtt sealt. Mitte just ketti, vaid parajate vahedega, et igav ei hakkaks. Täna esimest korda see aasta tundsin, et hea kui kalad konksu otsast plehku said:-)

Viimase punase poi juures saime korduse varasemast actionist, kuigi selleks ajaks oli tuul juba lainele jänese tekitanud ja püüd ebameeldiv oli. Peale seda otsustasime, et meile aitab tänaseks sellest haugist küll. Kell oli pool kaks ja otsustasime kodupoole trollides liikuma hakata. Ega see meid haugidest päästnud - kahe poi vahel kahe peale veel viis kala otsas käis:-) Trollisime kuni punase majani välja.

Peale kella kahte suundusime mökki. Mul oli selleks ajaks olnud 29 kala otsas (sama palju kui üleeile terve päeva jooksul). 11 tükki käis paadist läbi. Enamus 2.5 + kalad. Vaid üks oli kilone konn. Tegijateks kahes suuruses KP baitsi mustad toonid ja must-hõbedane-punane relax. See oli silikoon oli päeva üllataja - leidsin selle kastist üsna lõpu poole ja toimis väga resultatiivselt. Paar võttu sain ka tindi värvi KP baitsiga.  Haisulandid aga täna ei toiminid.

Tõnul sama aja jooksul 17 kala otsas käis, paati 5 toimetas. Täna siis mul realiseerimise protsent üllataval kombel parem. Tõnul võtud enamuses rohelise relaxiga. Paar võttu ka vale õli ja musta-hõbedane-punane relaxiga.

Fileerimisnoa nüristamiseks võtsime kahepeale viis kala kaasa. Plaan oli küll kolme haugiga piirduda, aga kaks tükki näris trollides ennast niimoodi otsa, et vabastades neist eluslooma poleks saanud.

Igaljuhul sai meil mõlemal selleks päevaks haugist siiber ja õhtuks tagasi tulla ei plaaninud. Järgnes linnavisiit, seejärel paaritunnine katse silda parandada. Lõppes see sellise seisuga, mis oli kehvem kui alustades. No ma süüdistan selles kõiges juhiseid - nood olid, et võtad vanad poldid välja, paned uued sisse ja tehtud. Tutkit. Kogu kompott oli nii ära väändunud, et ei saanud kuidagi paika. Lõpuks lõime käega ja läksime latikale.

Latikat va limaslooma polnud aga kodus. Ühe konna sain kätte, üks normaalne pääses plehku, aga üldmulje jäi väga nõrk - siin justkui poleks neid sellel aastal. Veetemperatuur ka juba üle 12 kraadi - suvi mis suvi, peaks vist juba kohta sisse söötma.

Homme uus suvepäev ees ootamas. Lubab pea kolmkümmend kraadi ära teha.