laupäev, 3. juuni 2023

Soomes, isu täis, 02. juuni 2023

Tegime täna viimase päeva. Aitab küll. Seda haugi on püütud ja vabastatud juba liigagi palju. Koha veel püüaks, aga tuuled on nii pikalt valest kaarest, et sellise ilmaga mul seda isu kauaks ei ole.

Viimast päeva alustasime poole kümne paiku. Suundusime alustuseks kopra auku. Voolu polnud, tuul oli ka veel väike, lainegi kannatas sõita... Seega jigitasime tunnikese. Erinevates ankrutes. Kaks haugi mul, Ainil üks. Kohast ei märkigi. Üks mu haugidest otsustas neli korda proovida enne kui otsa soostus jääma.

Trollisime sügava ka veel läbi, et äkki loodilt midagi põnevat leiab. Madalama ala servast Ainil üks haug leidis landi üles, aga ekraan see oli mingil uinuval reziimil. No nii vähe märke, et seal sügavas keegi elab...

Ilm polnud veel hullemaks läinud ja otsustasime pisut lainet testida. Suudmesse. Päris kohale ei jõudnudki, juba rohelise poi juures olid parajad lained ja jänesed kohal. Tegime tõugja kodus ühe ankru. Ain jigitas, ma meelitasin tõugjat. Kaks tükki meelitasin ära. Üks neist 3.6, teine 2-3 kilo vahel. Tulid mõlemad randist... ja no on kiirrongid ikka küll :-) Selles kohas tundub, et saan pihta kuidas nad võtma saada, samas üheski teises püügikohas see endiselt pole õnnestunud. Nii et midagi teen vist ikkagi valesti.

Rohkem me seda lainet ei kannatanud, tiksusime vastuvoolu minema. Olime mõlemad eile motonetist uued karikkod ostnud ja nii läks madistamiseks. Põhimõtteliselt oli haugi peaaegu kõikjal, vaid mõned alad olid kuidagi vaiksed. Sealhulgas sügavik muidugi. Karikkod madistasid mõnuga, kuni ühel hetkel üks haugidest Ainil selle koos trossiga minema viis. Ilmselt oli landi liialt kurku ahminud ja tross jäi lühikeseks.

Tiksusime ilusa majani välja, kui tuul tuure maha keerama hakkas. Otsustasime siis uuesti allavoolu minna. Põõsa augus kannatas olla, kala aga polnud. Suundusime edasi ja jõudsime uuesti punase maja sirgele välja, kus kõik ilus. Panime ankrusse ja voilaa, viie minutiga keeras sellise tuule üles, et lained lausa meetrised. No kohe ei kannata olla. Loksud üles alla nagu jojo. Minutit kümme trotsisime olukorda ja siis tiksusime uuesti minema.

Trollimine pakkus kala sisuliselt kogu aeg. Ain loksutas yozurit ja meelitas ka ühe koha välja. Minu uus karikko kakkus ainult hauge. Rabas neid nii usinasti, et ühel hetkel arvasin tõelise kolli otsas olevat. Kala lihtsalt liikus siduri vilina saatel allavoolu. Hiljem selguse, et alla kahene haug oli risti otsas ja lisaks oli nöör tema kõhu ümber tiiru teinud.

Seitsme paiku lõpetasime ära. Asjad oli vaja kokku panna ja mökki koristada. Kokku täna hauge 20-30 vahel. Ainil natsa vähem, aga see eest kohakala. Need karikkod vist põhimõtteliselt koha ei too.

Nüüd koju ära. Aitab hetkel Soomest küll.