laupäev, 8. juuli 2023

Soomes, 07. juuli 2023

Hommikul ei olnud me mitte toimekamad kui eelmine päev. Kell oli vast pool üksteist kui me põõsa augu sügavikku suundusime. Siis oli ilm veel mõnusalt sombune aga siiski kuiv. Tuult ka polnud. Parajalt soe. Sättisime esimese ankru sügaviku alumise otsa vasakpoolsesse auku ja läks püügiks.

Paari viske järel oli lant põhjas kinni aga piisavalt lähedal paadile, nii et sikutasin ankruga koos paati allavoolu ja sain jigi kätte. Samas kohas jätkates olin jõudnud kolmanda viskeni, kui korraga käis ridvast läbi selline löök, et kogu hommikune uimasus oli kui pühitud. Kala jäi otsa ja tegi koheselt paari meetrise sööstu allavoolu. Seejärel juba saagi venitamine paadini. See võttis aega nagu ka kala pumpamine veepinnale. Ritv oli kreenis ja sidur sirises pidevalt. Ei tahtnud seda riski suurendamiseks ka kõvemaks keerata.

Koha kerkis pinda ja sain ta kenasti kahvatud. 3.5 kg. Pruuni vertical jigiga. Huhh. Käed värisesid sisuliselt löögi hetkest alates. Pulss tõusis kella andmetel 110 ni välja. Ikka päris mõnus adrenaliinilaks! No sellist pauku ma ei mäletagi. Minu jaoks oli sellega päev juba korras ja emotsionaalselt sisuliselt tehtud.

Sain samast ankrust veel järgmisel viskel ühe võtu ja natuke aega hiljem ka ühe kerge nagistamise, aga kedagi otsa enam ei jäänud. Toimus see kõik juba korralikus vihmasajus. Istusime selles ankrupaigas pea tunnikese, enne kui sügavat trollima läksime.

Kui eile näitas lood sügava peal suuri kaari siis täna oli pilt kehvem. Aga siiski õnnestus trollides põõsa augus üks 1.7 kilone ära meelitada. Tuli teine Rapala kiirabiga.

Vihm mis vahepeal oli ikka korralikult padukas, andis vaikselt järgi, kuid väike tibutama siiski jäi. Kõuts helistas mingi aeg, et mere ääres paistab kenasti päike ja nii jätsime kiiruga sügaviku selja taha. Järgmised viis tundi toimetasime kahe punase poi vahel liigeldes. Alustuseks palju jigitamist, päeva teises pooles aga rohkem trollimist.

Võtte oli täna pisut rohkem kui eile ja õnneks ei tulnud ka paaritunnist totaalset võtupuudust nagu päev varem. Päeva peale sain veel ühe 1.3 kilose ning 45 cm pikkuse kasti. Tegijamaks oli täna pruun Jesse. Punnkohasid ikka tuli ning paar haugi pakuti ka veel lisaks.

Õhtu lõpetasime jälle sügava peal, kus sain veel ühe suure kala võtma. Lõi teine üsna paadi ligidal nööri lõdvaks, haakimise järel oli korraks otsas, aga kukkus paari sekundi pärast ära. Konn ei olnud, aga vist ka mitte päris koll. Äkki selline paari kilone. Trollimine aga õhtul enam ei toitnud. Tegime kolm tiiru ilma ühegi võtuta. Üheksa paiku suundusime koju.

Martinil oli täna üks pisut alla kilone kala kastis. Kõuts sai ka kohaga käe valgeks ja lõpuks selle seisu ka duubeldas. Mihklil üks koha (1.7 kilone). Võrk toitis neid usinalt - üks 2.2 kilone koha, 7 linaskit (1.3 suurim, kõik aga üle kilo).