pühapäev, 23. november 2014

Lääne Soome, meeletuid koguseid kohasid püüdma:-), 22. november 2014

Hommik laevas.

Otsus sai langetatud kolmapäeval - neljakesi läheme ja kõik kohad välja püüame. Reedel korraliku lumevaipa vaadates tekkis tunne, et kurat, on see ikka hea otsus. Jääpuuri äkki vaja. Aga mis tehtud see tehtud. Vast ei ole jõgi jääs ja kannatab ikka püüda.

Seltskonnas sedapuhku Bonder, Mihkel ja Tõnu. Töödejaotus saab lihtne olema - kõikse noorem pannakse kodutöödele.

Ootused on muidugi suured, Bonder oma selle sügise viiekilose jutuga neid aina ülespoole upitas. Me teised sellised kilokanti mehed, esialgu veel nii suuri sihte ei seadnud:-)

Õhtu.

Tulime just saunast. See oli hea. Kalajutud käisid kokredest kuni lõhedeni. Naistest muidugi ka:-)
Aga kalapüügist. Jõudsime lõpuks oma paatide vette laskmise ja asjadega valmis punkt kell 15.15. Kogu see teekond oli paras kolgata tee. Jõgi oli kergelt jääs, nii umbes sentimeeter peaagu kandvat jääd kuni mökkini välja. Õnneks pani Mihkel oma biitseptsid mängu ja surus meie alumiinumist titaniku lõpuks mökkini välja. Mis ma sel ajal tegin? Ei noh ma ergutasin...

Püügipäev algas kümne märgi all. Hakkas vaikselt hämarduma.

Vool jões täitsa olemas. Vesi pruun,sisuliselt läbipaistmatu. Aga mitte kõrge. Kümne märgi all sai alustatud, kohupiima värv otsa, mootoriõli otsa, neoonroheline otsa, vaikus. Paar ahvena togimist lõpuks mõlemal ridvavehkijal. Rohkem ei miskit.

Kuna päev oli kohe-kohe otsakorral, vajutasime hondal  gaasi põhja ja tõmbasime suurele jõele. Viis minutit suure jõe suudmes ja edasi päris videvikuks diivani auku. Seal üks tonkatajate paat ees ootamas. Liitusime nendega. Enamasti vaikus, kuid korraks keegi kohupiima proovis. Ja see oli ka kõik. Kuna  ma eriti pimedas ei näe surusin Mihklile arvamust trollimise alustamise koha pealt. Ja kulgesime allavoolu, jessed ning rapalad sabas. Lood enamasti pime, vaid nelja kala kilomeetri peale nägime. Kui enam ridvaotsa ei näinud, tulime tulema.

Maha tulles mõõtsime teise paadiga - Bonder ja Tõnu - saake. Ja tuvastasime meie paadi ülekaaluka võidu.  Seis jäi küll null-null, aga no me olime ikka selgelt paremad:-)

Ah mis neist kaladest, neid saab tagasiteel Rimist osta:-)