neljapäev, 30. juuni 2016

Edela Soomet vallutamas, 29. juuni 2016

Seekordne reis Edela soome tuleb eriti seltskonna rikas - 9 inimest. Lisaks Mel oma Lõuna Eesti esinduspaadiga. Nii, et terve jõgi saab eestlasi täis:-) Suur seltskond vajab palju süüa ja seetõttu ostsime Kõutsi juhtimisel poe lihast tühjaks - kala ju niikuinii ei saa.

Kolmapäeval ennelõunase praamiga tulime  põhja kaldale üle.  Koit ja mina. Teised tulevad neljapäev järgi. Kolm tundi sõitu, asjaajamised poodides, varustuse ülevedu, Tamuri paadimootori eluleputitamise katse...pool seitse õhtul olime valmis jõele minema.

Ilm ilus ja selge, pisut tugeva edelatuulega. Sooja paarikümne kraadi ümber. Suvi mis suvi. Teine eesti paat oli paar tundi varem peale tulnud ja raporteeris oma olematutest tulemustest. Midagi, keegi, kusagil justkui oli saanud...jutuks hea küll. Ei ma usu, et siin miskit erilist saab juulis tulla.

Suund sai võetud otse suure jõe poole. Kümne haru lõpus kiire kontroll ja siis edasi - põõsa auku. Proovinud siin ja seal, saades miski võtuhakatise päris põõsa all... oodanud ära teiste paadi, kes juba mökki suundus, tulemustena kaasas üks koha ja paar haugi... suundusime punase maja alla.

Esimene ankrupaik enne punast poid ja esimese viskega väike ahven. Teine vise piki ranti, korralik laks ja tühi nöör...nagu lõigatult. Haug. Minutit paar sama lugu paarimehel. 2:0 haugide kasuks, meenutas sisult juba natuke inglaste mängu islandlaste vastu...

Trossid vahele ja uued katsed. Korraks kellegi otsa sain, kuid peagi see lahti kangutas. Pakuks, et ikka haug.

Lisa ei kippunud tulema hoolimata pidevatest landivahetustest ja nii kolisime teisele poole ranti. Seal peagi mõnus laks, kohe sööst kaugustesse, kärr... ja korralik madin. Tulemus valmistas pettumuse - pooleteisene haugi oli pooleldi risti otsas ja sellest selline korralik action. Lisa jälle ei tulnud.

Järgmisena tagasi jõe paremale kaldale, poist pisut allavoolu. Randist järgmine võtt, korraks taga ja siis kadus. Pakuks ... ikka haugi pakuks...

Peagi sellest tüdinesime ja trollimisele üle kolisime. Algselt lohistasin suurt jesset, aga kui Koit S-hornetiga ahvenat hakkas saama, siis sain laenuks sama firma toodangu ja ka lõpuks paar võttu välja meelitasin. Päikseloojangu ajal kala justkui aktiveerus - paar ilusat kala otsas käis, Koit ühe  koha ja mõned korralikud ahvenad välja meelitas, mulle väiksemad ahvenad ja koledamad kalad jättis (haugid). Kohe näha, et  tegemist koha spetsiga.

Õhtu oli mega värvikirev. Nii ei saanud vastu panna Mehise soovile, talle looduspilte teha:-)

Poole kahteistkümne paiku võtsime suuna kodu poole. Kontrollpeatus ilusa maja all ei pakkunud midagi. Samas üks mees seal paadist tonkatas.

Homme hommikul natuke püüki, seejärel linna teisele seltskonnale vastu. Siis suureneb meie paadilaevastik viiele. Vast leiame ka jigikoha üles.