pühapäev, 13. mai 2018

Kalatööstus avatud, 12. mai 2018

Vist nüüd neljas päev kohapeal. Ega vahet enam ei tee - ilm kogu see aeg päikeseline suvi, iga hommik sama näoga.

Ärkasime sedapuhku suure paugu peale. Mihkel oli ööseks sügavkülma coca purgi pannud, too otsustas nii poole seitsme paiku pauguga lõhkeda. Sügavkülma uks lendas lahti ja viskikõrvast oli esikust igalt poolt tahkes olekus noppida.

Kalale saime nagu ikka üheksa paiku. Ilm sama, teekond merele sama ... mis ei olnud sama oli ees ootav paatide armee. Kohalikud tulid ilusat ilma nautima. Paate ikka oli väga palju. Stabiilselt kümme tükki pidevalt nägemise ulatuses. Alustasime esimese punase poi juures ja peale kümmet minutit vaikust kolisime järgmise juurde. Ja kohe läks andmiseks. Musta KP paitsiga järgmise tunni jooksul kaheksa võttu. Kasti vaid üks poiss - nii mõnigi kala pikalt otsas, aga kukkusid pidevalt ära.

Tõnn samal ajal puhta vaikuses passis. Trollijad aegajalt midagi mööda minnes noppisid. Mul läks aga samas rütmis edasi - järjekindlalt keegi otsast ära kukkus. Mingi hetk oli seis 11 võtu peal, 1 kala kätte.  Kaheteistkümnenda juures teise paati meelitasin. 4.5 kilose. Mõni aeg hiljem Tõnu ka skoori avas, 4.9 kilosega.

Tore aeg kestis kella 12ni välja. Me polnud selle aja peale kordagi ankrupaika vahetanud - aegajalt keegi võttis ja sellest meil piisas. Ilm oli ilus, kala võttis, õlu oli külm... Vahelduseks mängisin erinevate värvidega - must KP paitsi, lillakas sama tootja oma, kiirabi relax, mootoriõli jne. Toimis ainult see, kus domineeris roheline toon, teised aga mitte.

Peale lõunat tekkis vaikus. Kolisime trollima. Kohe alguses kena kala otsas ... ja nagu ikka ... seejärel järgmine. Mõtlesime et lohistame selle sada meetrit allpool olevasse Kõutsi paati, las seal toimetavad ... see oli suur viga, kollane jesse sai ära karistatud tagumise otsa ära lõhkumisega.

Järgnes umbes kolm tundi ei midagit. Õigemini päevitamist. Haug pani karbi kinni, rahvas jooksis laiali, meie kondasime erinevates paikades. Kui eile päeval aegajalt midagi juhtus, siis täna mitte kui miskit. Vaikus kestis pea kella neljani, kui jõudsime tagasi hommikusse tsooni ja hakkasin uuesti lantidega katsetama.

Alustuseks võtsin ette Eestis tehtud lõhnastatud silikoonid. Haisesid nood ikka ikka väga kehvasti. Pessimistlikult panin punaka tooniga sirpsaba otsa ja saatsin teele. Viie sekundi pärast käis ridvast laks läbi ja mul silmad üllatust täis. Mida värki. Järgnes viis viset, aga uut puutumist mitte. Seejärel sai otsa rohelises toonis "haisukott". Seda ei tahtnud esiagu keegi, aga viienda viske peale keegi sedagi rabas. Otsa ei jäänud haug küll kummalgi korral, aga kellelegi need landid jalgu jäid. Ei pannudki neid kasti põhja unustusse - tuleb veel proovida.

Järgmisena võtsin ette erinevad toonid. Nii kümmekond värvi käis ridva otsast läbi. Heledad ei toiminud kohe üldse mitte. Üks rohepruun relax pakkus võtu, tumeroheline KP paitsi samuti, teistega ei miskit. Tõnu võlus ühel hetkel 2.2 kilosekoha välja.

Õhtust võttu kui sellist täna ära ei oodanudki. Aegajalt midagi tilkus, sain veel ühe 4+ kala, kes ka küünla ära tegi. Hommikuga võrreldes oli võtt ikka oluliselt kehvem.

Kella seitsmeni olime, siis tulime tulema. Aitas küll, tahtsime live pildis kalatööstuse vaevu näha - Kõuts ja Mihkel fileerisid kogu saagi ära. Nii umbes kolme tunniga:-)

Kokku mul siis 9 haugi. Kaks kala 4+ kilo. Lugesin kindlad võtud päeva peale ära. Lõunaks oli neid olnud 16, õhtuks 29 tükki (neist umbes 20 ka otsas olid mingi aja). Tõnul terve päeva peale kokku 7-8 võttu. Ehk siis pehmema ridvaga tunneb küll kõik pisemad võtud ära, aga realiseerimise protsent on oluliselt kehvem. Mulle see iseenesest sobib, actionit saab käsi kalaseks tegemata.

Tõnul päeva peale 3 haugi, üks koha, üks ahvenapunn. Kõutsil 5 haugi, Mihklil 6 haugi. Mihkel sai ainukesena viie kilo piiri lõhku. 5.4 kg. Teine paatkond õppis lõpuks ometi selle ära, et kui kala tahad saada, peab landi vette laskma:-)

PS! Käe peal oleva sammu loenduri järgi tegin päeva peale üle 10 000 sammu - huvitav küll kuidas:-) Ilmselt kõik laines kõikumised lähevad sammuna kirja.

1 kommentaar:

1. Staarkommenteerija tegutseb jälle. Niisiis Tõnu tõmbas koti pähe sel päeval. Juba Erki Nool omal ajal ütles , et kaigas jäi liiga pehmeks :) Sammude kohta ütleks et pane teisele käele...millega ei keri ja pärast vee laskmist kuivaks ei raputa ;)