reede, 27. september 2019

Soomes, 27. september 2019

Õhtu venis päris pikale ja nii sain kargud alla hommikul alles kella kaheksa paiku. Aga ma olin ka esimene ärkaja. Isegi Kõutsist jõudsin ette. Hommikukohv ja meesaiad - Kõuts tõi oma mesilaste töö tulemuse meile mekkimiseks. Väga hea kraam... Kell võis juba kümne paiku olla, kui endid lõpuks vee peale lohistasime.

Ilm väljas päris mõnus. Tuult polnud, temperatuur ka ülalpool kümmet soojakraadi. Hommikupoolik oli küll pisut pilves, kuid peagi päike ka välja toodi. Veetemperatuur suures jões 13 kraadi.

Alustuseks liinide all mõned visked. Üks haug käis korraks otsas... Seejärel Koskineni haru ots. Kontrolliks mõned visked jigiga ja siis trollisime ülesvoolu. Seekord avasin mina skoori, alammõõdulise kohaga. Kasti esimene koha tuli minutit kümme hiljem ja Tarmo poolt. Kilo kanti kala. Proovisime seda lõiku kuni diivani auguni kaks korda. Jigitasime veel samas päris pikalt ja kuna lisa ei kippunud tulema - üks haugipunn ja paar võtuhakatist ei lähe ju arvesse - siis kulgesime lõunases rütmis ülesvoolu minema.

Terve pikk-pikk sirge kuni sillani ei pakkunud meile ühtegi võttu. Peale silda läks natukene paremaks. Esmalt Tarmol üks haug, siis minul ka üks konn koha. Ja  teise silla alt Tarmol ka juba korralikum koha taga, aga too kukkus otsast.

Kella ühe paiku läksime jigitamise lainele tagasi. Umbes samal ajal tekkis vool. Ja päris räige, jigitamiseks pidin lausa 35 grammise tinapea panema. Alustuseks pildusime jalakäijate silla juures ja sealt siis viskepikkuste kaupa alla poole. Mingeid imelikke võtte ikka oli - ilmselt latikad - ja paar koha toksu juhtus ka sekka. Oleks vist lisakonksu pidanud panema, samas kaotasin terve päeva peale lausa neli lanti... Sügava augu kammimine osutus küll pettumuseks, sest lood näitas ikka väga ilusaid kalu augu ülemises servas, aga võtma me neid kuidagi ei saanud. Seejärel läksime uuesti trollima. Ühel hetkel lant põhjas kinni, mis kinni. Ajasin siis mootoriga paadi vastuvoolu tagasi ja vaikselt hakkas midagi põhjast kerkima. Lõpuks midagi kerkis pinnale - vähkide püügiks mõeldud mõrd. Üks vähk ka veel sees. Mida kõike sellest jõest välja ei tule:-)

Kella kolme paiku sain trollides ühe mõõdus kala. Too oli nii aktiivne, või siis mina päikesest nii uimane, et mõõtmise hetkel oskas nii kenasti visklema hakata, et kukkuski üle parda. Üks koha ka jigitades samast paigast tuli (hõbe-must kp baitsi). Seejärel uuesti vaikus.

Kuna pikapeale tulid samale sirgele ka kolm soome paati, siis otsustasime kulgeda minema, diivani auku tagasi. Seekord  polnud teekond sillast kuni auguni päris võtuta. Esmalt Tarmol üks haugipunn ja siis ka nibin-nabin "kastikõlbulik" koha.

Oma eilses tsoonis kammisime lõigu edasi ja tagasi läbi, aga ei miskit. Siis tegime midagi sellist, mida tavaliselt kiiremate mootoritega paadid teevad - hakkasime tõmblema. Tagasi linna:-)

Trollisime uuesti kahe silla vahelist ala ja saime õhtuse võtu tulemuseks koha. Mõlemad saime. Aga kalasid oli siiski üks:-) Meie mõlema landid olid ühe ja sama kala küljes kinni. Üks suust, teine põsest. Kusjuures võtt oli ka olnud samal ajal. Tõeline tiimitöö. Ja see oli ka kõik selleks päevaks, kuigi kiirustasime veel korra diivaniauku läbi trollima, ei saanud me rohkem miskit.

Minu trollimise kalad tulid sedapuhku Rapala Tail Danceriga. "Veritseva kasslase" värvides landiga. Tarmo omad tulid kollaga-punaka toonides jessega.

Teised paadid. Kõutsi paatkond sai kolm haugi, üks umbes kolme kilo alla; kolm ahvenat ja ühe koha. Neil jigi oli kalatoojaks. Samas kajaloodi pilti vaadates võib arvata, et nad hoopis millegi muuga kui kalapüügiga tegelesid:-) Kalevi paatkond võttis välja viis nibin-nabin mõõdus koha. Haug ja paar ahvenat ka sekka. Trollides. Ühesõnaga kehva saagiga aga imelise ilmaga päev. Koha jaoks on ikka vara veel.