reede, 14. juuni 2013

Pärnu jõgi 13. juuni 2013

Kolmapäeva õhtul tekkis lapsega plaan, et vaja teha lasteaiast poppi. Põhjus sai kiirelt välja mõeldud - peame minema Pärnu vanaema ja vanaisa vaatama. Mõeldud - tehtud. Neljapäeva lõunast panime neljarattalisele hääled sisse ja startisime.

Vanaisa oli meie tulekuks kõvasti valmistunud ning latikapüügiks ussid ja pudru valmis pannud. Poiss läks vanaemaga linna ja meie vanaisaga kalale.

Püügikohaks valisime kõige lähema, paarisaja meetri kaugusel majast oleva kõrkja ääre. Sõudebaasist ülesvoolu. Tegemist on isa lemmikkohaga, siit püüab ta iga suvi oma latikaid ja linaskeid.
See aasta ta veel oma suvist tuuri alustanud polnud ning koht oli sisse söötmata. Isa väitel ei tule latikas enne jaanipäeva niikuinii siia kanti ja pole mõtet putru jõepõhja käärima panna...

Lootuses, et aastad pole vennad ning kala hakkab varem võtma, saatsime siiski oma söödapudrud kell viis vette. Kaks põhjaõnge, üks söödatopsi ja teine ilma topsita, sisse ja ootama. Üks ritvadest paar meetrit rohust sügavama poole ja teine kohe rohu äärde.

Esimese viie minutiga kohe korralik võtt - keegi tõstis tina lendu ja vajutas kenasti paar korda ridvapitsi allapoole. Haakimine ja ei midagi... see jäi pikaks ajaks normaalseks võtuks, sest enamasti toimus väikeste kalades (ahven, kiisk, roosärg) ralli. Kusagil poole kaheksa paiku toimus veel üks võtt kuid ka see ei andnud tulemust.

Vahelduseks väikeste mudilaste õgardlikusele proovisin vahepeal püüda ussi asemel maisiga, kuid ainuke muutus, mis toimus oli see, et keegi ei proovinud enam seda õnge ...

Korraliku kala ei paistnud kusagilt tulema ja kella üheksaks oli meie mõlema kalapüügi isu otsa saanud ning seadsime sammud kodu poole.

Ilm oli soe (+22), tuuline ja pilves. Päeval jõgi kihas erinevates paatidest - nii kalamehed kui sportlased ajasid oma sõiduvahenditega edasi-tagasi.

Lainevabad hetked tekkisid alles õhtupoole. Koht ise oli üsna kole - kaldaäär oli igasugus rämpsu täis, tundus, et kõik kes kunagi olid sinnakanti sattunud olid oma panuse prügimäe tekkeks andnud.
Masendav:-(

1 kommentaar:

1. Prügi koha pealt tuttav tunne. Käisin üks õhtu kodujõel lanti plldumas ja üks püügikoht avaldas ka niipalju muljet, et tegin väikse pildiklõpsugi.Hunnik maas sisaldas kilekotiräbalaid, 2 tühja lauaviinapudelit, 3 saku originaali tühja purki, Marlboro pakk,äripäev ja tühi broilerifileest nagitsatepakk.Kuna olin lihtsalt õhtut nautimas polnud endalgi millegi sisse seda paska korjata et teiste eest puhastustööd teha.Lõpuks võiks vähemalt suurem osa kalameestest aru saada ,et kõik mis veeäärde viiakse võiks sealt lahkudes kaasa võtta ka. Aga ega see vist ei muutu.