teisipäev, 4. juuni 2013

Soomes 02. juuni 2013

Pühapäev.

Eilne varane hommik oli kontides ning seetõttu põõnasime kella üheksani välja. Öö jooksul olid pilved lahkunud ning taevas täiesti pilvitud ja tõatas tulla soe suvepäev.

Kuna meil oli õhtul laevale minek, siis suunasime paadi otse mere poole. Esimene peatus sai tehtud „soomlaste jigitamise augus“. Kordus täpselt see mis eile – esimesed visked randi äärele, korralik löök, kuid otsa ei jäänud ... ja siis Viljar võtab kõrvalt üle kolmese kala välja. C&R pika pusimise järel. Kuna lant oli korralikult kurgus, siis jääb sellele haugile „kurgu arsti juures käimine“ ilmselt pikaks ajaks meelda.

Järgmine peatus jõesuue.

Sedapuhku näris haug kenasti, kuid sortiment oli oluliselt väiksemaks läinud. Kilo ümber kalasid sai raputatud paadi äärest tagasi. Sõi haug selles kohas pea lõunani ja lõpetas siis kui lõigatult. Kummalgi meist õnnestus ka üks kohalutt jigi otsa meelitada.

Proovinud veel mõned viskepikkused edasi-tagasi, suundusime mere poole, punase poi äärde. Siin näris haugide järelkasv edasi ning vabastasime veel mõned kilo ümber olevad kalad. Ühegi suurema poisiga sedapuhku madistada ei õnnestunudki.

Tüdinesime neist punnidest ja suundusime koha trollima. Üks korralik võtt, paar tõmmet ja läinud ta oligi. Edasi vaikus. Peagi ohverdas Viljar oma värskelt ostetud jesse „kännuvanale“ ja lõime lõplikult haugile ning kohale käega.

Viimase tunnikese otsustasime latikat tonkatada. Esimene peatus „soomlaste augus“ ei andnud midagi peale kiiskade; teise peatuse tegime mõned kildid ülesvoolu, poolel teel mökki. Üks poole kilone latikapoiss ja ohtralt igasugust prügi. Ja siis oligi meie aeg läbi ...

Kokkuvõtvalt kogu reisi kohta:

• haugi kõvasti, haug ikka veel kudemata (vesi suudmes ca 16 kraadi, jões peale vihmasid 19-20); kala enamasti jõesuudmes, kenad poisid ka jões, aga seal üksikud;
  • Kohaga kehvasti – vaid punnid;
  • Profiriistadega trollijaid jõel veel ei näinud, amatööre oli meile seltsiks juba hulgim;
  • Latikas on oma toimetamised ära toimetanud, rohus üsna vaikne;