esmaspäev, 8. mai 2017

Esmaspäev?, 08. mai 2017

Päevad hakkavad vaikselt segi minema, see vist ongi puhkuse puhul hea märk. Pisut tänasest päevast. Vist esmaspäevast...

6.30 Tegin silmad valguse peale pisut irvakile, piilusin aknast välja ja järgmine hetk ilmselt lihtsalt silmad pärani jõllitasin. Väljas korralik talveilm. 3-4 sentimeetrit lund maas. Uni oli kui pühitud. Haarasin mobla ja läksin mai kuu lund uudistama. Tagasi tulles ajas Tõnu oma kargud ka alla ja nii sündiski ootamatu plaan - läheme siis hommikul kalale.

7.52 Punane maja oli juba käe ulatuses, kui põhja tuulest tekitatud lained esimesi pritsmeid paati sisse lööma hakkasid. Võtsin kiiruse maha ja tiksusime oma püügitsooni. Laine risti jõge ja kannatas kuidagi püüda küll. Päike ja pilv, kord üks peal, kord teine peal. Tänu tuulele tundus ilm vilu, muidu poleks midagi hullu olnud hoolimata vaid paarist plusskraadist.

7.58 Panime ankrusse punase maja alla. Õigest tsoonist viskepikkuse võrra üles voolu. Puna-valge kiirabi otsa ja neljakümne viie kraadise nurga all vise teele. Põhi andis endast ridva otsas märku ja hetk hiljem kohe ka esimene võtt. Ikka selline krõbistav. Haakimine ja keegi taga. Paar sekundit hiljem läksid meie teed lahku. Teine vise ja jälle võtt. Kolmas vise uus võtt, korraks haug taga, aga ei ikka ära kukkus. Võtt nii pika hambaga et ei jää lihtsalt otsa.

8.14 Peale mõnda tühja viset sain ühe kergema togimise ja ahvenapunn tuli paadini. Järgmine vise uus võtt ning sedapuhku jäi kala otsa. Pooleteisene haug tuli paadini, kus peale tangidega teostatud operatsiooni õnnestus käsi märjaks tegemata temast vabaneda. Järgmise veerand tunni jooksul tulid veel kaks sellist paadini. Lisaks paar korraliku võttu, millest üks vast isegi litri nime vääriline, kuid haug otsa ei jäänud. Paadini toodud kalad kõik kuidagi räsitud. Keegi suurem neid vist kudemise ajal eemale ajanud. Lasin nad kõik tagasi ja hoidsin oma kalakasti puhtana. Kõuts on selle eelmise lause peale kindlasti tige:-) Sain samas tsoonis veel paar võttu, kui poole üheksa paiku selles ankrupaigas elu jahtus. Tegime veel paar ankrut, paar togimist, kuid võtjaid otsa ei jäänud.

9.15 Jigitamine polnud juba mõnda aega midagi meeldivat pakkunud ja nii kolisime trollima. Ja hommikust sööma. Võtsime selle sama trassi, mis eile punase kalaga päädis. Tõnul sama lant ka veel otsa. Ja samas kohas keegi talle ka võtu pakkus, ilma otsa jäämata. Tema vaimusilmas oli see viiene merikas, minu arvates puhas põhi...

9.58 olime oma trollimise tiirul tagasi jõudnud hommikusse tsooni ja kammisime selle uuesti läbi. Võtte polnud. Haug kas ei võtnud või tegeles mingi muu asjaga. Trollisime edasi ülesvoolu ja peale järgmist rohelist poid proovisime uuesti jigitada. Paar ahvenat korra idüllilist hommikut oma togimistega segasid. Käsi kalaseks aga ei saanud. Trollisime uuesti punase maja suunas tagasi. Uus katse, uus nullitamine. Uus trollimine mere suunas, uus nullitamine. See trollimine on ikka selgelt saadanast...

12.05 otsustasime landi vedamisele lõpu teha ja merel oleva punase poi ümbrust kammida. Alguses sellest paarsada meetrit mere pool, järgmised püügikohad viskepikkuste kaupa poile lähemal. Umbes täpselt kolmandas ankrus, kui parem silm juba lõunauinakut teostas, toimus ridva otsas miski järsk liigutus, mis kuidagi ei sobinud tekkinud unelemise meeleoluga. Järgmine vise ja korralik võtt, keegi natukene minu pakutud transpordi teenust kasutas ja siis jehhat tõmbas. Järgmise veerand tunni jooksul paar kahe kilost siiski ära meelitasin ja ka need tagasi koju oma asjatoimetamisi teostama saatsin.

13.15 kolisime samas kohas teisele poole voolusängi. Olin selleks ajaks oma kiirabi vahetanud miski hallika-täpilise-punase silikooni vastu ja korraga madala poole visates mõnus rabak. Kala lõi tagant rünnates nööri lõdvaks ja kiire haakimise järel otsa jäi. Edasi tuli aga kui tuim kalts. Kuni paadini. Siis ärkas järsku ellu ja natuke ka sõitu tegi. Tegin kasti limaseks - kolme kilone kasti rändas.

Samal ajal hakkas tuul kõvasti tuure juurde keerama ja merele tekkis jänes. Tegin järgmise viske vees oleva puu suunas. Lant maandus vette ja kohe kinni jäi ... õieti tundus et jäi, sest järgmisel hetkel pani keegi teisel poolel nöörile korraliku paugu. Otsa jäi. Selgelt suurem kala kui eelmised, kuid tuli nagu nott pea paadini välja. Viie meetri kaugusel otsustas ellu ärgata ja küünla panna. Kena paks ja suur haug. Minuti hiljem juba kahvas. Lant täiesti kurgus. Hilisem kaalumine näitas 6.3 kilo.  Tegime veel paar viset ja suundusime lainete eest jõele varju.

14.22 olime peale pikka (tühja) trollimist jõudnud lõpuks tünni juurde, kui ridvahoidjas oleva ridva rull laulma pani. Vonka-vonka tegi keegi teises otsas meeletult tööd, et minu nöör poolilt maha saada. Mootor seisma ja kala väsitama. Kala hoidis ennast kogu aeg põhja ligi ilma sööste tegemata. Äkki koha, käis mõttest läbi. Kui lõpuks meetrine haug vee peale ilmus oli kerge pettumus tekkimas. Otsustasin ta siiski ära kahvata, kuid esimese proovimise peale tegi kala sööstu ja ... läks. Hiljem fileerimise ajal mõtlesin, et hea et nii läts... Suuruselt 5-6 kilone poiss oli. Piklik ja sale.

14.38 ja korraga kaks võttu järjest. 46 sentimeetrine koha ja haugipunn. Kõik kolm trollingu kala hõbeda-sinaka jessega. Ja tünni ning kurvi vahepealt. Kuna samal ajal keris merelt tulev laine aina enam kõrgust juurde, siis teisele tiirule minna ei saanud.

14.59 olime just ilusast majast mööda saanud ja jõudunud Mehise lemmik kivideni, kui järgmine kärr. Jälle keegi hirmsasti põhja ligi hoidis, ilma eriliselt tõmblemata. Lõpuks pruunist veest välja ilmus ... latikas, konks seljauimest läbi. Kena pooleteise kilone. Suitsuahju paras suurus.

16.00 kuulutasime haugipüügi lõppenuks. Mul siis päeva peale paarkümmend võttu ja seitse kala. Tõnu terve päeva peale miskist ühest haugivõtust ja ühest merika võtust raporteeris. Arusaadav - ega ma ka peale sellist merika rekordit paar päeva pilti ette ei võtaks:-) Aga kokkuvõtvalt polnud paha päev...

Kuna õhtul pidi jäähoki vaatamine olema, siis läksime veel paariks tunniks saare taha latikat piiluma. Latikatest kaks tükki olid kodus, ühe neist ka ära realiseerisin. Kuidagi nutune see latika värk sellel aastal. Juba seitsme paiku kütsime sauna ja tühjendasin haugi magu paarikümnest tindist...