teisipäev, 9. mai 2017

Linnapäev, 09. mai 2017

Suure võidupüha auks tegime hommikul linnatiiru. Toidupood 1, siis toidupood 2, siis Motonet, siis Hongkong ja lõpuks bensukas ka veel takkapihta. Ikka linnaluba täie raha eest. Nii juhtuski, et tegevus mida siia tegelikult olime tegema tulnud, sai ette võetud alles vahetult enne lõunat. Pool kaksteist panime ennast merel oleva punase poi tsoonis ankrusse.

Ilm pilves, vahel päikest piilus. Vahel lund sadas. Maikuus, lahe... Tuul veel üsna nõrk ja ilmateate järgi pidi meile terve tund veel püügiaega jaguma, enne kui kõva loodetuul vee vahtu peksab. Temperatuur ka tsipa soojem juba kui eile, nii 4-5 kraadi tuli päikese käes ikka julgelt ära. Vesi oli üleeilse 8.4 kraadi pealt juba 7.2 peale potsatanud.

Algus ei tahtnud kuidagi minema hakata. Proovisin küll kiirabi, küll eilse kuuese toonud lanti, kuid mida polnud, see oli haug. Alles veerand tundi hiljem, teises ankrupaigas, saime esimesed võtud kätte. Järgnes üsna ok pooltund, kus kokku üle kümne võtu ridvast läbi käis. Neist kaks päris korraliku pauguga, ülejäänud rohkem otsavajumised. Enamus pudises muidugi ära, kuid kolm poissi õnnestus ka paadini saada. Suurim 3.1 kilo. Mängisin kogu aeg erinevate värvidega. Sõelale jäid lõpuks kõik need, kus valdavalt toon valge - kiirabi, suur viidikas, miski läbipaistev sinise seljaga... Kollased ja oranžid ei kõlvanud täna kuidagi. Parim endiselt kiirabi.

Tõnn sai eilse fiasko järel ka lõpuks käe limaseks. Paar võttu veel lisaks. Pidu lõppes kui lõigatult, mil loodetuul poole ühe paiku huugama pani. Korjasime kodinad kokku ja kolisime punase maja taha lõunat pidama.

Tunnike hiljem, kui olime jõudnud arusaamisele, et laine ei kao kuhugi, trollisime ülesvoolu minema. Nii nagu ikka ei andnud trollimine mingeid resultaate ja nii parkisime ennast kella nelja paiku päikesepatareiga suvila tsooni latikat tonkatama. Eile oli siin lood parve näidanud, täna tundus olevat sobiv ilm neid välja püüda.

Kaua ei pidanud ootama kui läks andmiseks. Järgnes tunnike mõnusat latika sikutamist. Üld skoor 7:1 lõpuks mulle, kuid Tõnn suurima noppis (2.3 kilo, Tõnu uus tippmark). Minu suurimaks 2.1 kilo jäi. Sort väga vinge, kõik kalad 1.5-2.1 kilo vahele jäid.

Kella viie paiku võtt rauges. Passisime veel lumesajus tunnikese ja kui tuul vaikseks jäi ning sadu lõppes suundusime uuesti merele. Punase maja all peegelsile vesi. Panime jälle hooga mere punase poini välja ja andsime hagu. Kahjuks polnud aga õhtune haug enam söögihimuline. Kokku vaid kolm võttu ja üks alla kolme kilone paati. Kaua püüda ei saanud ka, sest järjekordselt keeras tuul tuure üles ja lahkusime koduteele.

Kohasirgel tegime veel tunnikese trolli. Üks 47 sentimeetrine kohapoiss (sinakas-hallika jesse otsa) ilusa maja alt oli ainukeseks aktiivsuse üles näitajaks. Ilmselgelt meie landid külmas vees ei toimi.

Nüüd jalgpall ja eurovisioon korraga vaja ära vaadata:-)